Hoe maak je een besturingssyteem voor mobieltjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorenman

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2013
Berichten
222
Hoe maak je een besturingssysteem voor mobieltjes? Ik denk dan zelf aan een besturingssysteem voor de oude nokia's, een redelijk simpel besturingssysteem, niet zoals Android ofzo
 
Nee dit gaat voor mij al te ver. Met het systeem moet je echt de basis kunnen doen, bellen en smsen. Het moet vooral bedoeld zijn voor ouderen om het zo makkelijk mogelijk te maken.
 
Welke programmeertalen ken je? Assembler en daarbij machinetaal, zou wel erg handig zijn om zulke simpele software te schrijven. Anders zit je naar c/c++ te kijken, als je wat krachtigere hardware hebt.
 
Ja, dat is dus het probleem.
Ik zelf ken alleen de programmeertalen voor websites zoals HTML, jQuery, CSS enz.

Daarom wilde ik graag weten welke programmeertalen ik voor zulke programma's nodig heb.

Het is bedoeld voor mobieltjes die nog een 1-2-3-4-5-6-7-9-0 toetsenbord hebben en geen camera hebben.
Vooral bedoeld om makkelijk te kunnen sms'en en bellen.
Dus op zo'n mobieltje staat redelijk weinig hardware.
 
Dan denk ik dat je met assembly aan de slag moet, en dat is niet makkelijk. ook hebben zulke telefoons vaak verschillende onderdelen welke je moet programmeren, het modem en de cpu voor de telefoon zelf.
 
ook allemaal van android besturingsystemen zo te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan