Hoe maak je een forum??

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpongeBob

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
Hallo

Ik wil een forum maken

Maar ik weet niet hoe
Ik heb helemaal geen verstand of enig idee hoe je een forum maakt (ja ik ben nog een amateur:p)

Heeft iemand een handleiding of andere nuttige tips of info??

Het moet een forum worden voor een man of 15

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Als je een forum wilt maken heb je een Host nodig die PhP scripts ondersteund. Zo'n host kost meestal geld, je maakt dan een Forum op je pc en die kun je dan uploaden op je site.

http://www.phpbb.com hier staan een forum wat je kunt downloaden, en kunt bewerken om dan op je site te zetten.

Er zijn al een heleboel forums voorgemaakt, maar die zijn met php, asp of coldfusion. Een forum maken zelf is erg lastig, want je moet verstand hebben van programmeren en van databases, omdat je natuurlijk de berichtjes wil bewaren.
1 tip van mij, als je er geen verstand van hebt wordt het heel moeilijk om er zelf een te maken. Ik zou zeggen download een forum die gemaakt is met php en zet die op je site, je provider moet dit wel ondersteunen.
php bb

Er zijn ook sites die een forum voor je hosten, dus dat hoef je hem zelf niet te maken.
hosts

Ik hoop dat je wat info kan opdoen...

Bedankt voor jullie reacties:)

Dus het beste is om een standaard forum te downloaden

Die site van phpbb, kan ik daar gratis een forum halen?
En zijn er ook nederlandse forums te downloaden??

Ik neem aan dat ik dan de forums kan aanpassen aan mijn stijl...

Laatst bewerkt:
taal

je kan op de website van phpbb ook taalfiles downloaden dan klik je bovenin op downloads dan naarbene en dan staat er langaugefiles (zoeits) die kan je donwloaden

gr

@mikejo,

Welkom op Helpmij.:)

graag de volgende keer even naar de datum van een topic kijken. Deze is van 2003 dus niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan