Hoe maak je een menu met soort van advanced search?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GoChucky

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2011
Berichten
1
heya,,

Ik heb een vraagje..

Ik wil een site maken ( voor school o.a. -.- ) met verschillende oefeningetjes voor voetbal. Dus dat trainers hierop kunnen kijken waarop allemaal oefeningetjes staan.
Ik wil dus een menu maken waarop je kan kiezen van: met of zonder afwerken, met of zonder kaatsen, met of zonder goaltjes etc.
En als je dan op zoeken ofzo kan drukken en dat er dan allemaal links ( buttons ) te voorschijn komen die dan lijden naar die bepaalde oefening.

Ik hoop dat jullie me willen helpen.. :)

Greetz.. :)
 
Om dit te bereiken kun je niet puur html gebruiken. Je zult hier zoiezo css voor nodig hebben. Wil je dynamische content dan heb moet je nog gebruik maken van javascript, php of een andere scripttaal. Als je weet welke techniek je wilt gebruiken kunnen we je wel verder helpen.

mvg
Corstian
 
Nou, die CSS is nog wel het minste.

De vraag is eerder hoe je die oefeningen gaat aanbieden;
er zijn grofweg twee verschillende mogelijkheden:

  1. Je maakt statische pagina's met oefeningen (voor elke oefening een pagina) en je maakt een menu dat is onderverdeeld in verschillende categoriën (soorten oefeningen). Vervolgens ga je per categorie doorlinken naar de betreffende oefeningen. Als je heel veel oefeningen hebt, krijg je dus een heel groot menu. Tip: dan zou ik het ontwerpen zoals bijv. Startpagina.nl dat doet, waarop per onderwerp-pagina alle links over de hele pagina verdeeld staan met tussenkopjes die een categorie voorstellen.
  2. Je maakt een database met oefeningen en je maakt zoek-structuur waarin je door middel van radio-buttons, checkboxen en dergelijke, de juiste oefening uit de database zoekt en ophaalt.

De eerste is technisch vrij simpel maar wel een hoop werk.
De tweede is technisch moeilijk en daardoor ook een hoop werk, maar in het gebruik wel mooier.

Het punt is GoChucky, dat je in je vraag veel noemt over de menustructuur maar helemaal niks over de eigenlijke inhoud.
Je focus op een blitse menu-structuur leidt een beetje af van de inhoud.
De vraag is dus: hoe wil je die oefeningen in je website gaan aanbieden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan