hoe maak je een meta search engine

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisroos

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Hallo ik wil graag een meta zoekmachine maken zoals: dogpile.com.
Maar kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt.

Wat voor hulp zou je willen?

Je zal eerst op moeten zoeken hoe je kan zoeken in een andere zoekmachine (voor Google bijvoorbeeld is het http://www.google.com/search?q=zoektekst hier, voor andere zoekmachines weet ik het niet).
Dan moet je een pagina maken met een tekstvak voor de zoekterm(en) en een script dat de zoekterm(en) op de juiste manier aanbiedt aan de verschillende zoekmachines. Vervolgens moet je de resultaten van de zoekmachines tonen.

Ik wil graag een paar scripts of informatie hoe je een meta zoekmachine maakt.

En wat precies bedoel je met een meta zoekmachine? Een zoekmachine die alleen de meta tags van websites pakt en daarmee z'n magie doet?

Daarnaast is zoiets (goed) bouwen echt niet 1-2-3 gedaan. En 'informatie' over zo'n onderwerp is extreem breed; er zijn wel honderden dingen waar je je bezig mee moet houden. Als je echt meer info wilt moet je eens op Google Scholar zoeken, daar staat een gigantische hoop info over (technische) onderwerpen.

[edit]Ah, ik zie het al, met een meta zoekmachine bedoel je een pagina die de resultaten van andere zoekmachines ophaalt en daarmee aan de gang gaat. Well, dat is relatief makkelijk: gooi de zoekterm(en) in de andere engines (bv via een API) en haal de resultaten op. Wat je dan doet is bijvoorbeeld ordenen, en dan de resultaten neergooien op het scherm![/edit]

Laatst bewerkt:
je wil google nabouwen?

Als je hier die vraag stelt is het al helemaal niks voor jouw. En je zult gigantische databases nodig hebben en script die site's afzoeken en hun meta tags scannen en dan weer in jouw database stoppen.

Ik weet dat je niet op dit antwoord zit te wachten maar het is een bijna onmogelijke vraag.

Ik wil een zoekmachine maken die in andere zoekmachine's zoekt, uit die zoekmachine's informative halt en weergeeft op mijn zoekmachine.

Ooit gehoord van copyrights? Jij zegt dus:
Ik steel de antwoorden van meerdere zoekmachines (google,yahoo) en die geef ik dan op 1 site weer.

1. Kan, wel heel moeilijk
2. Als jij groot word gaan google en yahoo jouw blokkeren want jij steelt hun informatie (waar zei jaren aan hebben gewerkt om het goed te laten lopen en een heel team achter hebben)

Volgens mij heb je alle info al die je nodig hebt. Als je verwacht dat iemand hier een heel script voor je neergooit, kan je beter ergens anders gaan zoeken.

weet iemand hoe je API's Doet??????????????????????????

Met een beetje eigen input kan je dat zelf ook Vinden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

google search api
yahoo search api
etc.

[edit]ohja, trouwens, we zitten hier voor de lol, en niet elke minuut van de dag. Als je vraag geen antwoord krijgt binnen een dag, ga dan niet gelijk bumpen... Wacht een week, en als er dan nog geen antwoord is kan je de vraag weer eens omhoog schoppen.[/edit]

Laatst bewerkt:
Jep, kijk via google, er zijn meerdere tuts die je daarmee kunnen helpen, en niet nutteloos dubbelposten a.u.b

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan