Hoe maak je je pc sneller?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JimmyJack23

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Hallo,

Ik heb een Dell Dimesion 4550 en wil hem sneller maken.
Hoe kan dat?
- Ik weet al door ongebruikte programma's te verwijderen. (Al gedaan.)
- Extra geheugen?
- Iets anders?

Alvast bedankt,
JimmyJack23.

Door de PC te defragmenteren? Wellicht dat er processen zijn die je CPU verhogen (Print Spooler etc)? Extra geheugen werkt altijd maar de harde schijf defragmenteren werkt ook vaak. CCleaner is ook een handig progje om je PC op te schonen.

dat werkte maar voor 120 mb, Maar kan je ook door extra geheugen of een extra harde schijf de snelheid van je pc vergroten??

Kijk eens in je taakbeheer (ctrl-alt-del) en kijk eens naar de processen (dat is wat Sonnnn bedoeld). Als er tussen zitten die je niet nodig hebt dan taak annuleren.
Definitief kun je opstartende processen uitzetten via start>uitvoeren>msconfig.

Extra geheugen werkt altijd omdat Windows dan meer in het direkte geheugen kan houden in plaats van steeds heen en weer te moeten schrijven naar de harddisk wat een stuk trager is.

Ik ga er overigens maar vanuit dat je WindowsXP hebt.

Ja die is het. En het defragmenteren is gelukt, hij is een beetje sneller gegaan.

maar als ik de pc sneller wil laten gaan moet ik dan een harde schijf kopen of geheugen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gamebooster is een fijnprogramma , die zet onnodige programmas en taken uit die je tijdens het gamen niet nodig zijn

bedankt, maar die gebruik ik al. Maar weet iemand al een antwoord?
maar als ik de pc sneller wil laten gaan moet ik dan een harde schijf kopen of geheugen.
hij heeft 60 GB (C:/) en 50 GB (D:/) geheugen

Hoi Jimmy,
ff googlen en zoeken welke services zou je kunnen
uitschakelen of handmatig zetten. start/ uitvoeren/
en typ " services.msc ".

In jouw geval is het voldoende om je geheugen te upgraden naar 1GB, dat zou toch al een opmerkelijke snelheidswinst moeten opleveren lijkt mij.
Ik zou gelijk het oude geheugen afdanken en een nieuw reepje van 1 GB er in plaatsen. Ik kan aan de specs niet zien wat voor een schijf het is maar een 7200 RPM is aan te bevelen.
Dan moet je wel XP opnieuw installeren, weet niet of dat mogelijk is in jouw geval.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet maar vermoed ik dat jouwe 'Dell Dimesion 4550"
jaar of 10 oud is. Veel beter kan je hem niet maken dat zou
weggegooid geld zijn. Het beste is één nieuw PC kopen.
Met vriendelijke groet !!!

Laatst bewerkt:
Is wel het juiste geheugen maar de reepjes mogen maar 512mb zijn.Maar wat heb je nu dan?
1x 512 of 2x 256.
En dit geheugen moet je niet nieuw kopen.Scoren op marktplaats voor een appel en een ei.

Meer kun je hardwarematig eigenlijk niet doe met deze pc.Upgraden heeft niet zoveel zin verder en zonde van je geld.(zie ook ander topic)
Softwarematig kan je het een en ander doen.Dat is in dit topic al aangegeven.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan