Hoe maak je makkelijk een eigen site?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo te zien bent u helemaal nieuw op dit gebied.

Ga een kijkje nemen op freelance.nl, voor het aanpassen van een pagina vragen ze 200 euro. Laat staan een komplete website;)

Ik doe het al een half jaar ofzo gratis.

Ja, dat is goedkoop.
€ 100,- voor een ijsje is duur.

• Voor professionele diensten liggen de uurtarieven tussen de € 12,- (eenvoudig schoonmaakwerk) en de € 180,- (juridisch adviseur). Bron hier.
  • Een ervaren websitebouwer zit daar ergens tussenin: tussen de € 80 en € 135, nog steeds per uur! Bron hier.

Binnen een uurtje is het 7-punten lijstje van louai2 niet te realiseren.
Dus: ja, dat is goedkoop.

Nog ter vergelijking:
  • Cursus Wordpress bouwen van 6 avonden: € 395,00 ex btw, inclusief koffie, thee en cursusmateriaal. Bron hier.
  • Google ook eens op "prijs Wordpress site laten bouwen". Opvallend is dat veel webbureaus's geen prijzen noemen, ze zijn bang dat het afschrikt! "Voor de mogelijkheden en prijzen: neem contact met ons op".
  • Maar je vindt er bv. deze bij: "Wordpress website? Vanaf € 500 bij ons!" (ex BTW). Dat is dan met een standaard template. Wil je een template op maat, dan is het daar € 750 ex BTW.

Websites bouwen is een vak, en vakmensen zullen betaald moeten worden.
Of je doet het als hobbyist, dan hoef je er niet van te eten, en dan kan je gratis je diensten aanbieden.
Maar dan kan je geen kwaliteitsgarantie geven: "Niet goed, geld terug". ;)
En tussen de vakmensen en de knutselaars zitten de gevorderde zelfbouwers, die af en toe ook iets voor iemand anders maken (al of niet tegen vergoeding). Maar die kunnen dan wel een portfolio tonen van geslaagde projecten.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
csshunter Hartelijk bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Nice info:thumb:

Het hangt er van af hoe je het bekijkt, voor iemand die gewoon
een beetje puike website wil is 100 laat staan duizend niet rieel.
Waar een bedrijf is dat een ander verhaal voor een bedrijf is 1000
euro best redelijk, maar natuurlijk bijna geen elk bedrijf wil een simpele wordpress site.

Tuurlijk. Ik bedoeld maar: voor het opzetten van een mooie Wordpress-site lijkt me € 100,- niet te veel gevraagd (voor het werk). Dat is vanuit de kant van de webbouwer bekeken.
Maar van de kant van de klant kan dat heel anders liggen. Daar gaat het om te veel uitgeven (voor z'n portemonnee)!
€ 10.000,- voor een gave tweedehands Ferrari met 500km op de teller is zeker niet te veel gevraagd. Maar die moet je wel hebben! :P

• Als ik bv. een hobby-site wil, of als ik 'm van mijn zakgeld moet betalen, is een uitgave van € 100,- wel veel.
  • Als ik dat er niet voor over heb, zal ik naar alternatieven voor het uitbesteden bij een professioneel iemand/bureau moeten zoeken (maar een cursus om het zelf te leren is kan veel duurder dan € 100,- uitpakken!). Dan kom ik uit bij internet-tutorials, of een behulpzame vriend/vriendin of kennis (en bij forums als helpmij.nl ;) ).
  • Terwijl als ik een bedrijf ben, ik heel goed weet dat voor niets de zon opgaat, en bij gunstige wind soms ook de vlieger opgaat, maar dat ik voor alle andere dingen moet investeren. Ook voor een website!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Eh, ja, hmm...
Een leuk bedrag klinkt natuurlijk erg leuk. Maar hoeveel dat leuke bedrag is, moeten we nog even raden: de site vertelt dat ze geen prijzen kunnen geven omdat alles "op maat" gemaakt wordt: "Neem svp contact met ons op".
Alles leuk en aardig, maar zo kunnen zich hier natuurlijk nog wel tig klantenwervende website-bouwbedrijven melden! :rolleyes:

• NB: De startvraag in dit topic was: "Hebben jullie misschien een oplossing of tips voor mij hoe ik mijn eigen site kan maken waarbij het niet te ingewikkeld wordt maar er toch professioneel uit ziet."

Het zou leuker zijn, als er een indicatie werd gegeven: hoeveel is het "minimale leuke bedrag" voor het leveren van een Wordpress-site? :)
Dan kan dat afgezet worden tegen de € 100,- die eerder in dit topic naar boven kwam drijven!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan