Hoe mappen automatisch uitvouwen in verkenner?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henry70

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Het lukt me niet om in de verkenner links de mappen allemaal automatisch open gevouwen te krijgen dus ook alle sub mappen. In het menu map opties heb ik bij navigatievenster aangevinkt dat hij dat moet doen maar er gebeurd niets. Heb ook gelezen dat je dat met het toestenbord kunt doen maar dat werkt ook niet lees hier onder wie weet hoe het werkt:

Mappen uitklappen met toetsenbord

Soms wilt u alle mappen onder een bepaalde map even uitklappen om te zien wat er in zit. Dat kan in Windows Verkenner en Deze computer door gebruik te maken van de weergave Mappen. Dit kunt u uiteraard met de muis doen, maar ook met het toetsenbord. Hiervoor zijn enkele opties beschikbaar in het numerieke gedeelte van het toetsenbord.

Ga als eerste op een map staan die u wilt openen of sluiten, daarna kunt u de volgende opties gebruiken.

Het - teken Sluiten.
Het + teken Openen map.
Het * teken Uitklappen alle onderliggende mappen.

Links van de map staat een pijltje als de map submappen bevat. Daar op klikken en dan vouwt zich de rest uit. Lijkt mij als het principe helemaal uitvouwen (alles) is dat je dan een gigantisch lijst aan mappen krijgt

Het is de bedoeling dat hij alles open vouwt, en niet handmatig één voor één. Maar mijn vraag is eigenlijk overbodig geworden. Wat ik er mee wilde bereiken is dat ik vele mappen heb waar heel veel onnodige sub mappen in zitten dus dat ik bijv. 4 keer moet klikken tot ik bij mijn cd ben allemaal nutteloze mappen. Ik wilde dus in die mappen boom alles openvouwen en dan de directe mappen in één keer weg slepen zodat ik dit niet één voor één hoef te doen. Maar in die mappen boom kan ik niet meerdere mappen tegelijk selecteren dus houd het op met dit idee. Heb van alles geprobeerd denk dat het toch handmatig zal moeten gebeuren een soortgelijke vraag als in mijn andere topic ook tijdbesparing:confused:

(kwam er later achter dan de posting dat het overbodig is)

Laatst bewerkt:
Hallo, Er zijn andere bestandsbeheerders (file managers) dan Verkenner (File Explorer) die je kan gebruiken voor Windows maar daarover weet ik niet veel. Googel er eens naar. Misschien kan je bij jou doel komen met Recente locaties, links langs de kantlijn staat dat. Verschillende caché's zorgen er ook voor dat je binnen programma's makkelijk naar eerder gebruikte bestanden kan gaan. Verder: wat veel gebruikers doen dat is het bestand zoeken bij Start en dan aanklikken in de resultaten. Dat gaat snel omdat de bestanden regelmatig door Search worden geïndexeerd. Een voorspoedig jaar gewenst

Meerdere mappen selecteren in de structuur is ook niet de bedoeling. Immers rechts staan de mappen van de uitgevouwde map.

Senso,

Mijn bedoeling was om alle mappen in de structuur te selecteren zodat ik ze allemaal tegelijk kan verplaatsen, dus niet één voor één. Het gaat om de mappen met onnodige onderliggende mappen. Ik moet soms 4 maal dubbelklikken voordat ik bij een cd ben. (map in een map in een map enz.) wel kun je zo snel de mist in gaan, het is niet zo overzichtelijk.

Laatst bewerkt:
Dat snap ik. Of dat bij andere filemanagers zoals Alfred schrijft weet ik niet. Ik ga dat niet nakijken. Waar je wel eens naar kunt kijken is de zoekmachine Everything van voidtools. Ben je zelf een beetje slim dan kun je daar uitstekend mee werken. Je merkt bepaalde mappen in een categorie met een teken en pats boem met de zoekactie heb je die in één milliseconde. Dan kun je met de zoekresultaten alles doen. Niet verder vertellen!

Met een kleine aanpassing van het register kan het simpel.
https://superuser.com/questions/1368552/adding-copy-move-to-folder-to-the-left-side-in-windows-10

Voeg aan de R-muis 2 zaken toe: kopieer en verplaats de selectie naar...... (...= de locatie waar het heen moet).
In het rechterdeel van de verkenner kun je wel meer dan een map kiezen, dus als je bijv 5 van de 10 mappen verplaatsen wilt dan selecteer je die eerst alle 5 (Ctrl toets vast houden en dan met de muis 1 voor 1 selecteren)
Kies dan via de rechter muis context menu de optie die je wilt: kopiëren of verplaatsen naar....
En ga dan op je doel af waar het moet komen.

Met plaatjes erbij zie artikel: Ik ga zo slapen, dit artikel had ik meteen, er is vast een NL artikel maar die zag ik niet direct.
https://technoresult.com/how-to-add-copy-to-and-move-to-folder-in-the-context-menu-in-windows-10/
Handig plaatje:
after-creating.jpg

De register bestanden die ik gebruik zitten hier als bijlage erbij. Pak ze uit en voeg ze een voor een als administrator aan het register toe (via R-muis of dubbelklikken en accepteren dat ze samengevoegd worden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal denk toch dat ik het bij handmatig houd dus 1 voor 1, dit omdat vaak in de laatste map de naam niet volledig is dat belemmerd erg. door alles open te vouwen in de structuur wordt het ook erg onoverzichtelijk ik ga dan snel in de fout. Je kunt je wel voorstellen je begint met een map met 100 onderliggende en iedere map daarvan heeft weer 4 sub mappen dan kun je het wel voorstellen dat et dan niet meer overzichtelijk is. Ik heb het geprobeerd ben hier nu mee tot de conclusie gekomen maar ieder hier heel erg bedankt voor het mee denken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan