Hoe mij cpu te vernieuwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suicido

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Hallo iedereen, ik ben ZO slecht met comps, nou ik kan er wel veel mee maar ik weet er niks over xD.
Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik wil graag mijn comp een beurt geven.
mijn cpu:
Windows XP home edition
Inter Pentium 4 cpu 2.93 GHz
768RAM

1. ik weet niet wat voor grafische kaart en welke video kaart ik heb, waar kan ik dit zien?
2. Volgens mij is dit niet echt goed, wat raden jullie mij aan om te doen zodat mijn comp een stuk sneller gaat en een spel zoals Call Of duty 4 kan hanterren want ik wil deze game graag hebben.

PLEASE HELP ME UIT DE BRAND

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag naar de processor sectie verhuist.

Meer geheugen en een goede videokaart kom je al een heel eind. Je processor voldoet aan de minimale systeemeisen voor COD4:
Minimum Systeemeisen
• Operating System: Windows XP or Vista
• Processor: 2.6 GHz Pentium IV of vergelijkbaar. 3.2 GHz voor Vista
• Geheugen: 1024 MB WinXp, 1536 MB WinVista
• Videokaart: DirectX 9, shader 3.0 met 128 MB, AGP
• Geluidskaart: 16-bit DirectX 9
• DVD-speler: 8x
• Hard Disk ruimte: 8 GB
• Multiplayer: 512 Kbps upstream

Je kan op de volgende site laten controleren of je pc voldoet aan de game:
www.canirunit.com

Ohh ja dit zijn de recommended systeem eisen voor COD4:

Systeemvereisten
Minimum Systeemeisen
• Operating System: Windows XP or Vista
• Processor: 2.6 GHz Pentium IV of vergelijkbaar. 3.2 GHz voor Vista
• Geheugen: 1024 MB WinXp, 1536 MB WinVista
• Videokaart: DirectX 9, shader 3.0 met 128 MB, AGP
• Geluidskaart: 16-bit DirectX 9
• DVD-speler: 8x
• Hard Disk ruimte: 8 GB
• Multiplayer: 512 Kbps upstream

Ohh ja dit zijn de recommended systeem eisen voor COD4:
Nee, dat zijn de minimale systeemeisen. Zie het bericht boven jou.:)

Dit is recommend:

Recommended: 2.4 GHz dual core or better
Recommended: 1 GB (2 GB for Windows Vista
Recommended: 3.0 Shader Support recommended. Nvidia Geforce 7800 or better or ATI Radeon X1800 or better
Video RAM: Required - 256 MB

Bron:
de link in m'n vorige bericht.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor het reageren crash, ik heb volgens mij een ATI Radeon Xpress 200 series videokaart, is dit goed of slecht: wat raden jullie aan en wat is nog voor leuk prijsje?

De processor is wel voldoende om de komende winter door te komen, maar je moet toch minimaal wel 1 gb RAM hebben, het liefste 2 gb RAM (of meer, natuurlijk).

hoeveel gaat dat kosten om er meer RAM bij te doen en hoe doe ik dit en waar koop ik het ( ik weet het echt dom ben ik met cpus :P)

De kosten hangt er helemaal vanaf wat voor geheugen erin moet en hoeveel.

hoeveel gaat dat kosten om er meer RAM bij te doen en hoe doe ik dit en waar koop ik het ( ik weet het echt dom ben ik met cpus :P)

de vraag is dan wat voor soort RAM je hebt (het aantal mhz van je RAM). Als je dat kunt uitzoeken, dan kunnen we verder kijken. Tegenwoordig is RAM niet meer zo duur. Ik denk dat je voor zo'n 30 euro klaar bent, maar dan komt je grafische kaart er nog bij. Die moet je echt gaan upgraden.

Hoe zoek ik uit wat voor soort RAM ik heb? en welke grafische kaart ik heb??

Volgens mij heb ik een ATI RADEON XPRESS 200 Series video kaart (maar ik heb er niet zoveel verstand van:P) 1. Hoe deze te upgraden????
2. Waar vind ik wat voor soort intern geheugen ik heb (RAM)?

Ik zou graag mijn RAM willen upgraden naar 1.5 GB of 2 GB,
1. waar zie ik welk soort RAM ik heb?

2. Mijn chip type is ATI RADEON Xpress series (0x5A61) [Ik weet niet of dit mij grafische kaart is maar wie weet.:rolleyes:.]

3. Ik heb een ATI RADEON Xpress 200 series video kaart, hoe upgrade ik deze??

Voor COD4 is dus mijn processor voldoende, maar mijn grafische kaart en intern geheugen zijn niet ok.
Is het handig om die dingen te vernieuwen, dus nieuwe grafische kaart en meer RAM, of zou ik voor een nieuwe computer moeten sparen?

Laatst bewerkt:
Ik heb niet zo veel verstand van computers ik heb het geinstalleerd maar wat dan? ja sorry ik ben echt dom met comps :o

Start het programma op. Daarna kies je bij de icoontjes links in het programma de middeelste van de bovenste rij, Mainbord, dan ontdek je naam en type van je moederbord en zie je ook Physical Moemory staan. Klik dat weer aan en je ziet welk geheugen je nu hebt!

ok gedaan dit is mij moederbord:
Manufacturer : ACER
Product : ERC410Mÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ

mijn Physical memory ( dus m'n interne geheugen ) :
DIMM0 : Empty
DIMM1 : Empty
DIMM2 (RAS 0) : 512 (Single Bank)
DIMM5 (RAS 0) : 512 (Single Bank)

Memory Controller Information :
Memory Controller : DIMM
Number of connectors : 4
Max. Module Size : 0 MB
Supported Speed : Unspecified
Supported Voltages : 3.3v
Error Detection Method : 64-bit ECC
Error Correction Capability : None
Current/Supported Interleave : 1-way/1-way

Dit staar er xd

Ok,
je hebt dus al 1Gb geheugen en bijplaatsen daarvan zal wel een beetje helpen, maar niet je probleem oplossen.
Je probleem is denk ik inderdaad je videokaart, ook die kun je zien in PC Wizard.

Vertel ook eens even juiste type en nr van de Acer PC, dus NIET wat in PC Wizard staat maar gewoon aan de buitenkant op je kast, misschien een sticker achterop of zo!

Ok ik zal even kijken
Ik heb een stikker op de zijkant gevonden met het volgende er op:
model: Aspire T650
rating: 220-240Vac. 3,5A, 50Hz

is dit wat je bedoeld?

Laatst bewerkt:
Nog even een korte uitleg:

Je hebt 1024mb intern geheugen, in principe ruim voldoende voor wat je wilt doen onder XP.

Echter, je hebt een zgn. onboard-videokaart, dat is een videochip die geintegreerd is op het moederbord en gebruik maakt van je interne geheugen, vandaar dat jij maar 768mb intern geheugen ziet.
het verschil tussen de 1024 en 768 wordt dus gebruikt door de videochip en is niet meer beschikbaar voor je systeem zelf.

Wanneer je nu een echte losse videokaart plaatst, komt allereerst dat geheugen weer vrij voor je systeem, dat wordt dus sneller.
Daarnaast presteert een echte videokaart veel beter dan de onboard chip die je nu hebt!

Een videokaart zal dus je probleem oplossen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan