Hoe mij cpu te vernieuwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor videokaart moet ik dan hebben en hoeveel gaat dit mij kosten?:rolleyes:

Laten we de zaak even omdraaien, want anders wordt het ondoenlijk om je te adviseren.

wat is je budget?

ik ben pas 14 jaar en ik weet niet of mn ouders het goed vinden maar dat bespreek ik later wel.
Ik heb op het moment zo'n 100 euro bij elkaar gespaard (maar het liefst niet helemaal op)
Maar aan de andere kant ik wil wel een videokaart waar ik een tijdje mee kan en een hoop nieuwe spellen mee kan doen zonder dat ie traag loopt en gaat stotteren.

Of zou het beter zijn om voor een nieuwe computer te sparen?

Zou ik zo'n kaart dan zelf kunnen plaatsen?? ik weet neit hoe een comp in elkaar zit maar miss met wat hulp hier:o

Dus die Sapphire Radeon X1950 PRO videokaart van 129 euro is een goede?
en als ik hem plaat moet ik dan die onboard chip nog verwijderen? en waar vind ik die:o
trouwens echt bedankt dat je me wilt helpen:)

Beide kaarten die ik genoemd heb zijn prima kaarten hoor, de een nog net ietsje beter dan de ander, maar allebei heel goed!

Je hoeft helemaal niets te verwijderen of zo, gaat allemaal vanzelf!

Je opent je PC kast, plaatst de nieuwe videokaart, pc kast weer dicht.
Dan uiteraard je monitor op de nieuwe aansluitng plaatsen en je computer opstarten.
Dan werkt het al!

Tenslotte de cd, die je bij de kaart krijgt, in je pc stoppen om de nieuwste drivers te installeren, maar ook dat wijst zich zelf!

De onboard chip kun je niet verwijderen, deze zit immers vast op het moederbord. Als het goed is, zal deze vanzelf uitgeschakeld worden, zodra je een losse videokaart plaatst. Wel eerst de oude driver verwijderen, daarna pas plaatsen.

maar wat maakt de Sapphire Radeon X1950 PRO dan beter dan de XFX 8600 GT/540?

Dus als ik het goed begrijp, als ik een nieuwe videokaart koop wordt mijn RAM weer vrijgesteld naar 1024MB, dus mn pc wordt sneller.
Kan ik dan Cod4 goed draaien zonder dat hij stotterd en traag gaat doen?

Ik heb alleen een goede videokaart nodig thats it?

Laatst bewerkt:
maar wat maakt de Sapphire Radeon X1950 PRO dan beter dan de XFX 8600 GT/540?

Dus als ik het goed begrijp, als ik een nieuwe videokaart koop wordt mijn RAM weer vrijgesteld naar 1024MB, dus mn pc wordt sneller.
Kan ik dan Cod4 goed draaien zonder dat hij stotterd en traag gaat doen?

Ik heb alleen een goede videokaart nodig thats it?

De een is net nog ietsje sneller dan de ander maar nogmaals, allebei prima kaarten voor dit budget!

En de rest wat je zegt klopt inderdaad helemaal!

En ik kan met beide kaarten een tijdje door dus neit dat ik na 1 a 2 jaar weer een nieuwe nodig heb?
En ze kunnen beide in m'n pc, moet m'n pc niet aan wat waarde voldoen of zo?

Met een van die kaarten kun je, in combinatie met jouw systeem, wel weer even vooruit!

En ik heb, n.a.v. de gegevens die je gevonden hebt met PC Wizard, al even voor je gekeken of het allemaal gaat passen en of je systeem geschikt is voor deze kaarten!

nu moet ik mijn ouders overtuigen :P

dus als ik een videokaart koopt gaat hij en sneller en hij stotterd niet?
moet ik ook neit een nieuwe grafische kaart of,,?

FF voor de laatste keer: dan ben je van je probleem af!

En eh... een videokaart IS een grafische kaart:D

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL echt ik ben zo dom :o

Maar is het neit zo dat mijn processor van 2.93 GHz over 3 maanden te slecht is?
En kan ik de viedoekaart ook weer uit mn comp halen en in een andere comp zetten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Met je CPU kun je ook nog best even vooruit en de nieuwe videokaart kun je zo overzetten in een eventueel nieuw en moderner systeem!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan