Hoe mijn documenten verplaatsen na herinstallatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
894
Op Schoonepc staat een mooie uitleg hoe je mijn documenten, afbeeldingen enz kunt verplaatsen naar je data partitie.
Zie http://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html

Maar hoe nu te handelen als deze partitie er al is en je op je C schijf wederom mijn documenten enz hebt.?

Verplaatsen zoals bij schoonepc zal niet handlg zijn want dan ben je nog de inhoud van mijn documenten op de data partitie kwijt...

Alvast bedankt
 
Naar een externe schijf verplaatsen en na herinstallatie de omgekeerde volgorde gebruiken, om de documenten terug te zetten?
 
Zoals crash het beschrijft, is prima, maar het kan eenvoudiger.
Plaats je documenten etc. naar d:\ (je installeerd Windows per slot van rekening op C:\ en zet ze na een herinstallatie weer terug.
Of nog beter, laat ze staan want als de boel crasht, heb je een backup op D:\
 
Wat crash beschrijft kan (had idd ook weg geschreven naar NAS) en dan mijn documenten e.d. verplaatsen zoals op schoonepc en dan alles weer terugschrijven.

Maar dat is wel veel werk als het 5 GB is...
 
Wat is nu 5GB overzetten en weer terug zetten. Met de huidige netwerk en schijf snelheden stelt het niks meer voor.
 
Eerst even mIjn documenten gekopieerd naar een Reserve map.

Daarna de verplaats actie's gedaan zoals beschreven bij SchoonePC.

Uitkomst de inhoud wordt verplaatst en alles wat er stond blijft er staan.
Zijn er bestanden die beiden voorkomen dat krijg je de vraag welke je wilt behouden.

T is maar dat je het weet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan