Hoe mijn laptop op mijn draadloos en beveiligde internet aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandermaukie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Hallo, hoe krijg ik het voor mekaar dat ik verbinding krijg met mijn laptop op mjin eigen draadloze internet. Internet op de desktop doet het prima. De laptop zegt dat ik een password in moet voeren , maar heb er helemaal geen aangemaakt???

groeten Sander

Bedoel je met verbinding maken: de verbinding instellen of de verbinding maken nadat deze is ingesteld...?

in geval 1: je hebt een wpa- of wepkey nodig. Deze heb je ingesteld bij het configureren van je router. Als je deze niet meer weet moet je de router even resetten... (hou er wel rekening mee dat dit gevolgen kan hebben voor je hele netwerk en dat je je hele netwerk terug kan moeten gaan opzetten)

in geval 2: je moet gewoon hetzelfde wachtwoord ingeven als je zou doen met je desktopcomputer....

Hoi sander, er staat schijnbaar toch een ww ingesteld in je router. Als je nu inlogt vanaf je desktop pc op je router (vaak zoiets als 192.168.1.1) staat het ww dan niet bij de wireless settings?

Dat wachtwoord zou je dan moeten invoeren als netwerksleutel op je laptop

Hoi sander, er staat schijnbaar toch een ww ingesteld in je router. Als je nu inlogt vanaf je desktop pc op je router (vaak zoiets als 192.168.1.1) staat het ww dan niet bij de wireless settings?

Dat wachtwoord zou je dan moeten invoeren als netwerksleutel op je laptop

Sorry, maar ben echt een totale digibeet wat dit betreft,
wat ik heb gedaan is, de cd rom van linksys WRT54G in mijn desktop gedaan en deze laten draaien, dat ging allemaal goed, heeft nergens om een ww gevraagd. Zie ook nergens mjin wireless setting staan, de verbinding is gelegd , moet alleen dus de laptop nog verbinden met het netwerk??

Snap er niks van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volg volgende procedure even op je desktop:

Kies voor start, daarna uitvoeren en tik in cmd
klik vervolgens op ok

tik nu in de opdrachtprompt ipconfig
druk op enter

Kijk naar de standaardgateway
dat is het internet ipadres van je router, uiterst waarschijnlijk van de vorm 192.168.?.?

Die cijfercombinatie (met de punten ertussen!) tik je in in de adresbalk van je browser.

Je komt nu op de pagina terecht waar je alle instellingen van je router kan bekijken en wijzigen...

Hier zou het moeten lukken, bij elk punt zou wel een helpfunctie moeten staan, veel succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan