Hoe mijn media aantesluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
162
Hallo, ik wil graag wat tips van jullie over aantal dingen:

Ik wil graag me woonkamer omtoveren tot een entertainment woonkamer en dat wil ik als volgt doen tenminste z'n beeld heb ik:

Op me huidige FULL HD tv van 116 cm heb ik 4 HDMI ingangen en 1x RGB Audio ingang en 1x scart en 3x usb 2.0 ingangen.
Ik wil graag me pc me digitale satellietontvanger en een externe mediaschijf aansluiten op me tv.
Ik wil me pc via HDMI aansluiten op de TV. me Videokaart heeft een hdmi uitgang dus een kabelje van pc naar tv via hdmi moet wel lukken volgens mij. Dan wil ik me digitale satellietontvanger via HDMI aansluiten op me tv.
En dan wil ik een externe mediaschijf op me tv aansluiten. Alleen hoe doe ik het met het geluid? IK wil namelijk een speakerset kopen van 4 boxen. zodat ik me woonkamer kan omsingelen. Het woonkamer is 4 meter breed en 5 meter lang.
Ik wil dus als ik een film kijk op me mediaschijf van het mooie geluid kunnen genieten , als ik gewoon tv kijk en als ik zit te gamen op me pc dat is aangesloten op een breedbeeld tv (Gamen op z'n scherm is wel mooi) Veder wil ik dat de tv de satellietontvanger en de pc aangesloten zijn op het netwerk. dus als ik videobestanden en of muziekbestanden naar me mediaschijf wil kopieren dat doe ik dat gewoon via de LAN poort. Zobiezo beschikken deze 3 apparaten over een LAN poorten.
veder heb ik geen zin om steeds audiokabels los te pluggen en ergens anders in te pluggen.

Wat is handig? Ik zoek een oplossing dat werkt en liefst ook niet al te duur is....
Zelf zit ik te denken aan een hifi set met blueray speler of een home cinema set met blueray speler... of iets dergelijks..
Willen jullie me verder helpen?? MVG,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de titel van je vraag aangepast.

"Wie kan mij verder helpen??" gaf niet echt aan waarover je vraag gaat.

Succes met je vraag.:thumb:
 
Een multimediaversterker aanschaffen, daar sluit je alle apparaten op aan via hdmi en in 1 keer via hdmi naar je tv.
Geen gezeur met vele apparaten naar je tv en geen gezeur met audio aansluitingen wisselen.
Of daar een hd aangehangen kan worden weet ik niet.
 
Een multimediaversterker aanschaffen, daar sluit je alle apparaten op aan via hdmi en in 1 keer via hdmi naar je tv.
Geen gezeur met vele apparaten naar je tv en geen gezeur met audio aansluitingen wisselen.
Of daar een hd aangehangen kan worden weet ik niet.

Een andere mogelijkheid is er niet he?? En enig idee waar ik deze mediaversterkers vindt? ik ben wat op zoek geweest en ik heb ondenkt dat er heel veel verschillende modellen zijn.... Zo is er een analooge versie en ook een digitale versie. Alleen ik vond alleen maar mediaversterkers met 2 boxen. Hopelijk bestaat er ook modellen met 4 boxen. Een blueray speler erin zal ook interessant zijn . voorlopig kijk ik geen blueray maar u newer know :)

Veder wil ik je mening graag weten.. Ik wil graag een 3 TB(of meer) harddisk kopen en die gebruiken als opslag voor muziek en films. Ik wil het extern maken zodat ik het op me tv kan aansluiten.. alleen ik weet niet wat handig is... Een mediaschijf die speelt alle film formaten af. ik weet niet of een NAS dat ook kan. Mijn doel is deze schijven op het netwerk aansluiten zodat ik ook via het netwerk kan bereiken en ook buiten het huis. Zelf zit ik te denken aan een Eminent Mediaschijf ( http://www.eminent-online.com/ ) Alleen ik weet niet of dit handig is....
 
BTW, er is maar 1 iemand die me wilt helpen... goh wat zijn we toch behulpzaam he members???????
maar goed het is nog altijd beter dan helemaal niet geholpen te worden .........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan