Hoe mijn media op een externe schijf opslaan??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Hallo, ik ben toe aan een nieuwe en veel grotere hdd. Ik heb zeker een 3 TB HDD nodig want ik heb nogal veel media die ik eigenlijk op een externe schijf wil opslaan. Me series me documentaires en me films nemen nogal ruimte in beslag... Aangezien ik ook HD materiaal aan het downloaden ben ,tikt dit natuurlijk aardig aan op de schijfruimte. Alleen wat is handig? Als ik toch bezig wil ik graag me externe schijf dan aansluiten op me tv zodat ik alles op me tv kan bekijken. Ik zat te denken aan een mediaschijf.. Maar volgens mij hebben die dingen een beperking tot 2 TB en Sata 3 Gbit/s (Sata II ) . Nu zit ik ook te denken aan een NAS. Bij een NAS kan je veel meer bestanden opslaan.. Maar kan je een NAS ook op een tv aansluiten en zo ja, kun je dan net als een mediaschijf alles mee afspelen? De reden dat ik eerst een mediaschijf wilde kopen is omdat 1: een mediaschijf die kan bijna alle video/audioformaten afspelen. 2: ook is een mediaschijf in staat om losse ondertitel bestanden (SRT SUB etc. ) met film tegelijkertijd af te spelen. Want ook ik heb nog films/series waar geen ondertitel erin zitten en dus extern moet worden afgespeeld. Netwerkmogelijkheden zowel in de Mediaspeler als in de NAS is belangenrijk voor mij! Wie kan mij verder op weg helpen? Wat is wijsheid??

Groeten.

Laatst bewerkt:
Een schijf is een schijf. Wat bedoel je met een mediaschijf?

Ah, de voorloper van een echte mediaplayer. Ik ken deze en weet niet wat hij tegenwoordig kost, maar je hebt veel meer aan een volwaardige mediaplayer waarin je een fatsoenlijke hard-disk kwijt kan. Zelf heb ik deze:
http://www.redcoon.nl/B469070-Mede8...ient-Media-Players?xtmc=mede8er 800x3d&xtcr=1
Daar heb ik een 3TB harddisk in zitten en hij speelt werkelijk alles af wat op die HD en verder in gedeelde mappen in m'n netwerk staat.

Zonder harddisk zijn ze er ook. Een goede en zeker niet duur is deze:
http://www.redcoon.nl/B207701-Asus-OPlay-HDP-R1_Mediaspelers?xtmc=asus oplay&xtcr=2

Kan je mij wat meer over je Mediaschijf vertellen? Ik heb de specificaties goed doorgelezen en dit is een mediaschijf die ik zoek! wat is je ervaring met deze apparaat. Wil je mij daarvoor wat meer vertellen? Verder heb ik een paar vragen. Ik heb gelezen dat het apparaat losse ondertitel bestanden kan lezen (.SRT) klopt dit? veder kan jij je gedeelde bestanden op het apparaat buiten je netwerk ook bereiken, bijv. je bent bij een kennis je wilt je je bestanden benaderen en eventueel de bestanden naar je laptop kopiéren? En ook misschien vanaf een andere netwerk je gedeelde bestanden op je Mediaschijf op je eigen tv afspelen, is dat allemaal mogelijk? Zo ja, gaat het foutloos gewoon goed of gaat het toch afentoe mis? En als laatste wil ik weten of je het aparaat met harddisk geleverd krijgt of dat je de harddisk apart bij moet bestellen? Want 3 TB harddisk heb ik al. Mijn plan is me 3 TB harddisk in het mediaschijf te plaatsen. Groetjes. http://www.redcoon.nl/B469070-Mede8e...0800x3d&xtcr=1

De Mede8er is geen mediaschijf maar een Media Player. Deze wordt geleverd zonder interne harde schijf. Er kan een 3.5 inch SATA harde schijf in van maximaal 4 TB. Dat van die ondertiteling klopt, al kan hij veel meer aan dan alleen srt bestanden. Een Media Player is bedoeld om materiaal vanaf de interne harddisk af te spelen, van een aangesloten externe harddisk of van een USB stick. Daarnaast kan hij alles afspelen dat in je netwerk is gedeeld. Het gaat dan om de meeste soorten videobestanden, DVD layouts, foto's en muziek.

Je andere vragen over het vanaf extern benaderen van dat material staat los van de Media Player. Dat heeft te maken met de inrichting van je netwerk. Het afspelen van materiaal van een extern netwerk is dan weer afhankelijk van de inrichting van dat externe netwerk Als dat materiaal voor de Media Player "lokaal aanwezig" lijkt te zijn zal hij dat gewoon afspelen, maar is de kwaliteit van de weergave sterk afhankelijk van de snelheid waarmee het over het netwerk binnen komt.

Laatst bewerkt:
Bij technische gegevens op de site van redcoon voor deze media player stond er tot 3 TB intern en extern tot 4 TB. Niet z'n heel groot ramp maar , tot 4 TB intern en tot 3 TB extern was mooier geweest :-) . Hoewel op andere sites staat weer dat het met 4 TB kan worden geleverd... Dit is me niet helemaal duidelijk maar goed. Maar het is me duidelijk. Dit apparaat die voldoet aan me eisen. Kijken of ik nog een review kan vinden op sites zoals kieskeurig.. Vreemd genoeg schrijft niemand een review over dit apparaat.. Veder dank je wel voor je hulp :-) :-) :-)

Laatst bewerkt:
Bij Redcoon is het een foutje, dat had ik al nagevraagd voor ik hem bestelde. Ik gebruik het apparaat volgens de eerste alinea in m'n vorige post en ben er nog geen problemen mee tegen gekomen. Voor wat ik er mee doe werkt hij perfect, ook met 3D films.

Hij is overigens ook zonder WIFI verkrijgbaar en dan zo'n 20 euro goedkoper.
http://www.redcoon.nl/B469068-Mede8...yers?xtmc=Mede8er MED800X3D - NL Model&xtcr=2

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor je hulp... alleen nog steeds tewijffel ik tussen een Nas en een mediaplayer..... keuze maken is heel lastig maar hdd ga ik zeker aanschaffen. Volgens mij kan deze topic wel op slot. ik weet al genoeg namelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan