Hallo, ik ben toe aan een nieuwe en veel grotere hdd. Ik heb zeker een 3 TB HDD nodig want ik heb nogal veel media die ik eigenlijk op een externe schijf wil opslaan. Me series me documentaires en me films nemen nogal ruimte in beslag... Aangezien ik ook HD materiaal aan het downloaden ben ,tikt dit natuurlijk aardig aan op de schijfruimte. Alleen wat is handig? Als ik toch bezig wil ik graag me externe schijf dan aansluiten op me tv zodat ik alles op me tv kan bekijken. Ik zat te denken aan een mediaschijf.. Maar volgens mij hebben die dingen een beperking tot 2 TB en Sata 3 Gbit/s (Sata II ) . Nu zit ik ook te denken aan een NAS. Bij een NAS kan je veel meer bestanden opslaan.. Maar kan je een NAS ook op een tv aansluiten en zo ja, kun je dan net als een mediaschijf alles mee afspelen? De reden dat ik eerst een mediaschijf wilde kopen is omdat 1: een mediaschijf die kan bijna alle video/audioformaten afspelen. 2: ook is een mediaschijf in staat om losse ondertitel bestanden (SRT SUB etc. ) met film tegelijkertijd af te spelen. Want ook ik heb nog films/series waar geen ondertitel erin zitten en dus extern moet worden afgespeeld. Netwerkmogelijkheden zowel in de Mediaspeler als in de NAS is belangenrijk voor mij! Wie kan mij verder op weg helpen? Wat is wijsheid??
Groeten.
Groeten.
Laatst bewerkt: