Hoe mijn PC upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovg

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
73
Hallo ik heb een PC van +/- 4 jaar oud en wil hem gaan upgraden voor een krachtige PC waar ik de laatste games op kan spelen

Ik heb een

- Pentium 4 CPU 3 Ghz kloksnelheid is 2,99 Ghz, 1 GB
- Moederbord is een GA-8I915G-MF
- Graphische kaart is NVIDIA GeForce 7300GS
- Voeding is ATX-300ATF

Harde schijf en DVD brander heb ik niet nodig om hem zelf te bouwen

kan iemand mij adviseren wat ik allemaal nodig heeft
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

een echte goede upgrade is er een naar een dualcore proccesor; min. 3Gb geheugen; een 8800GT grafische kaart; een nieuw MoBo; zwaardere voeding enz.enz.......maar dan heb je inmiddels een geheel nieuwe PC staan:confused:

Dit zou ik dan ook adviseren als je zoals je zegt de laatste games wilt spelen:)

Grtz.
 
jah, wat funzip al zegt....... dat is zo'n beetje geen "upgraden" meer te noemen. Je moet minimaal moederbord, cpu, geheugen en videokaart vervangen. Eventueel moet er een nieuwe (zwaardere) voeding in, en een nieuwe of extra harde schijf. Dat schiet niet op, want dan blijft er van het oorsrponkelijke systeem niet zoveel over behalve een systeemkast en een monitor. Ik weet niet wat je van plan bent en hoeveel kennis je hebt van het bouwen van een systeem, maar anders is het misschien net zo verstandig om een compleet nieuw systeem te kopen.

Ik zou mijn spaarpot maar eens omkeren en kijken hoeveel het mag kosten, dan helpen we je graag verder op zoek naar iets nieuws.
 
Laatst bewerkt:
zelf denk ik tussen de 500 en 750 euro mag het kosten, de kast die ik heb is groot genoeg en de harde schijven heb ik er 2

1x ide harde schijf van 250 GB
1x sata harde schijf van 300gb
ook zit in mijn bestaande systeem nog een TV kaart (is een xp-media centrum) en een fireware kaart
 
E8400 € 160,-
Corsair HX620 watt voeding € 86,-
HD 3870 X2 € 340,-
ASUS P5E (iX38 - S775) € 140,-
Crucial BallistiX PC6400 2048MB CL4 € 60

Iets boven je budget, maar dan ben je wel klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan