Hoe moe ik van een programma en goede backup makenn

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.f.sommer

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2003
Wanneer ik een programma op mijn HD zet en ik schrijf hem naar partion E dan ontdek ik dat ook in C toch nog een stukje staat Ik wil nu dit prgramma op een CD branden om voor een noodgeval dit programma te gebruiken Is het voldoende om het overgroot gedeelte dat in E alleen te branden of moet ook wat in C branden
een computergroet Sommer

Een paar opmerkingen:
  1. Kun je voortaan leestekens gebruiken in je vraag?
  2. Om welk programma gaat het?
  3. Veel programma's schrijven gegevens naar het register van Windows, dus het is de vraag of dat gaat lukken.

Dat gaat gewoon niet werken. Je kunt een geinstalleerd programma niet klakkeloos kopieren/branden.

hoe moe ik van een programma een goede backup makenn

Tim Hovius bedankt voor de reactie. Petje 11 U hebt mij nieuwsgierig gemaakt waar kan ik over dit punt literatuur vinden of kan u mij wijs maken?
een computergroet Sommer

Onder andere door wat Tim Hovius in punt 3 al zegt. En omdat er maar weinig programma's zijn die dat niet doen.En omdat je schrijft dat het programma wat jij wil backuppen ook naar de c-schijf wegschrijft terwijl je hem op de e-schijf installeert

Voorts zijn er programma's om een backup van je pc te maken, die kunnen bijv. van cd opstarten en je installatie weer terugzetten.Let wel ik weet niet of dat ook kan als je zoals jij meerdere partities gebruikt om je programma's op te zetten.( Ghost bijv.)

Ik heb in plaats van Ghost andere programma's ,die hetzelfde doen Ik heb een keer toen een programma in zijn geheel in C stond het gedeelte met extensie exe naar E gebracht Het was een grote ellende Men moet volgens u en mij dus alles in C zetten De CD branden en dan heeft men een bruikbare backup op de CD staan Vervolgens via Software het programma verwijderen Opnieuw downloaden en in E plaatsen en accepteren dat een klein stukje in C staat Ik wil C zo klein mogelijk houden met het oog in geval van ellende Wel heb ik een externe HD en daar kan ik een copie van de interne HD op plaatsen Eens in de maand zet ik de gehele interne HD op de externe Is dit de beste methode???
Ik dank u beiden voor uw reactie
Een computergroet Sommer

Als je met een programma zoals Ghost(of een andere) een image maakt van je c-schijf ben je toch klaar? Die is in geval van ellende weer terug te zetten. Het heeft in mijn optiek heel weinig zin om programma's op een andere schijf dan c te zetten, o.a. omdat dat meer ruimte kost.

Bedankt voor uw reactie. Ik ga verder met uw aanwijzing
Een computergroet Sommer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan