Hoe moet ge zoiets in elkaar steken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter boup
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

boup

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2011
Hallo,
Ik heb een 10 tal utp kabels getrokken in mijn woning (garage/living/tuinhuis enz),en die komen allemaal uit aan mijn router.
Nu heb ik op mijn router maar 4 uitgangen.Nu was ik van plan om een switch (16poorten) te kopen om alles te kunnen aansluiten.
Of mag ik ook 2 switchen aansluiten van 8 poorten?
Heb ook eens gaan kijken en de goedkoopste zijn die van 100Mbps (is dat snel genoeg voor thuis) of zou ik beter een 1000Mbps nemen?
Bedoeling is eigenlijk om een 4 tal netwerkcamera's aan te sluiten,als ik dan op verlof ga dat ik dan de camera's kan bekijken.
Heb ook een Samsund Smart TV gekocht,die ik ook wil aansluiten op de switch.
Ben ook van plan om een Nas HD te kopen,waar ik dan filmen kan opzetten die ik dan zou willen bekijken op mijn TV
Is het ook mogelijk om filmen op te vragen van je Nas hd via internet als je bv op vakantie gaat en je op je kamer wifi ter beschikking hebt.
En hoe kan je van op afstand alle 4 de camerabeelden bekijken,moet je daarvoor speciale software hebben,of ergens een abonnement nemen.
Ik heb Telenet (Fibernet) Belgie

Ik weet veel vragen ineens maar dan weet ik ineens alles:p

mvg Boup

oei precies verkeerd gepost,te snel niet opgelet dat ik onder "draadloos" zat.
Beginnersfoutje eerste keer dat ik hier kom
sorry:confused:
Hoop dat ik veel antwoorden krijg :)

Och, een moderator zal wel vriendelijk genoeg zijn om de post te verplaatsen :)

In ieder geval, zoek een switch (niet de goedkoopste) met gigabit. Zorg dat de bekabeling dit overigens wel aankan (En de hardware, vanzelfsprekend, ook). Is makkelijker i.v.m. data uitwisselen tussen NAS en de PC waar je films op wil kijken. Bovendien werkt het nét even iets sneller (lokaal).

Hallo,

De bekabeling is utp cat5,dus dat zal wel in orde zijn zeker,of moest ik cat 6 nemen?

boup

Als je een gigabit verbinding wilt gebruiken heb je ook kabels nodig die gigabit ondersteunen.

De cat5 kabels werken enkel op een 100 mbit snelheid, de cat5e kan net de 1000mbit aan. Maar om het beste te bereiken met 1000 mbit heb je Cat6 kabels nodig.

Echter als je aangesloten apparatuur geen gigabit snelheden aankan, heb je er weinig aan.

Jeffcoboy heeft 't in een ander topic mooi uitgelegt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan