Hoe moet ik mijn IS/RA aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

patronxxl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
4
Hallo mensen,

Ik heb onlangs een doe het zelf pakket van Telfort besteld. Alleen had ik het over het hoofd gezien dat het ADSL was. Eenmaal thuis ontvangen heb ik het pakket geopend. De instructies geprobeerd te volgen, alleen stuit ik op het volgende probleem. Ik woon in een oud eengezinswoning (eind jaren 60) en ik denk dat mijn IS/RA punt in de woonkamer zit. Alleen de vorige bewoners zijn er zo grappig geweest om de draden eraf te halen en nu weet ik niet wat ik aan moet sluiten.

Mijn probleem is dus dat ik niet weet welke kleur draden ik vanuit de muur moet gebruiken om zo naar de aansluitdoosje van het doe het zelf pakket aan te sluiten.

Ondertussen weet ik wel dat ik de rode en de blauwe draad nodig heb. Kan iemand me helpen?

Mijn IS/RA punt ziet er als volgt uit...
[SMALLIMG]http://i162.photobucket.com/albums/t265/mlcoolj/DSC04165.jpg[/SMALLIMG]

Ik hoop dat jullie de kleuren goed kunnen zien... welke kleuren/schroeven moet ik hebben?
Ik hoor het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch eens goed kijken of er nog ergens anders een aansluiting zit.
Ziet er uit als een voormalige aansluiting die niet meer in gebruik is.
Of woon je in een flat??
Er moeten ergens 4 draden in het huis binnenkomen,meestal met een hele dikke mantel erom heen.
kleur blauw rood oranje en blank
 
Toch eens goed kijken of er nog ergens anders een aansluiting zit.
Ziet er uit als een voormalige aansluiting die niet meer in gebruik is.
Of woon je in een flat??
Er moeten ergens 4 draden in het huis binnenkomen,meestal met een hele dikke mantel erom heen.
kleur blauw rood oranje en blank

Het is een eengezinswoning.... ik ga vanavond kijken of ik iets anders kan vinden! Bedankt voor de reactie!
 
KPN Monteur is langsgeweest en heeft een andere kastje gemonteerd, bleek dat ik de zwarte en de witte draad nodig had... toch bedankt voor de reacties.
 
vraag mbt de oplossing

Hoi Patronxxl,

Ik heb eenzelfde soort aansluiting en bij mij zijn de vorige bewoners ook helemaal los gegaan op dat ding.
Mijn bedrading:
2xrood
2x groen
2x blauw
2x geel
1xzwart en 1x transparant
1x wit en 1x transparant
1x grijs (iets dikkere draad)

Komt dit overeen met jouw bedrading?
Hoe waren de witte en zwarte draad verbonden aan de aansluiting? Of maakte dat niet uit?
 
Hi Wes,

Ik weet niet meer precies hoe het zat, volgens mij zaten die draden niet een aangesloten op dat oud ding... Ik denk dat het beter is dat je gewoon een nieuwe aansluiting haalt bij de bouwmarkt ofzo en deze plaatst.. als je wilt maak ik een foto van wat ik nu heb, kun je misschien uit de voeten.... ik hoor het wel...:thumb:
 
Heej patronxxl,

Ik heb ook nog even een vraagje. Heb dus ook de zelfde aansluiting (zie foto). Je zei: "KPN Monteur is langsgeweest en heeft een andere kastje gemonteerd". Mijn vraag is: heeft ie een kastje gemonteerd op het ISRA punt waar je een foto van hebt gemaakt of heeft ie toch nog een andere kabel gevonden? (ik heb namelijk wel een 2e kabel die mijn huis binnenkomt maar die is op de muur afgeknipt)

71637_11743_1.jpg


Alvast bedankt,
Raymond
 
zelfde aansluiting aanwezig in woning

Ik heb dezelfde vraag als Raymond hierboven. Ik heb zelf weinig verstand van electronica maar heb dezelfde aansluiting als Raymond en patronxxl in mijn woonkamer.
Raymond: ben jij intussen geholpen?
patronxxl: moet ik een nieuw kastje kopen en zo ja, wat voor kastje en kun je dat op dat aansluitpunt aansluiten?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Vriendelijke groet,
Sander
 
ik ben voor de rest ook niet echt technisch maar moet er geen splitter tussen?? dat dat dat kastje is??
 
Ik heb dezelfde vraag als Raymond hierboven. Ik heb zelf weinig verstand van electronica maar heb dezelfde aansluiting als Raymond en patronxxl in mijn woonkamer.
Raymond: ben jij intussen geholpen?
patronxxl: moet ik een nieuw kastje kopen en zo ja, wat voor kastje en kun je dat op dat aansluitpunt aansluiten?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Vriendelijke groet,
Sander

http://www.klusidee.nl/Forum/viewtopic.php?p=357628#357628
 
Deze topic heeft zijn houdbaarheidsdatum overschreden Topic gaat om die reden op slot.
 
Raymond,
Bedankt. Je bent dus gewoon gaan scheppen in je voortuin. Ik heb alleen geen voortuin. Zal vandeweek eens kijken of ik aan de buitenkant ook iets van die kabel kan vinden. Bedankt voor je reactie in elk geval.

Groeten Sander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan