Hoe moet ik porten forwarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedy3338

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik heb een Sweex LB000020 router en daarop wil ik port 21 forwarden om zo een ftp server te draaien.

Ik heb dus op www.portforwarding.com gekeken wat er voor beschrijving stond bij mijn router hoe ik dus de port moest forwarden, dat heb ik dus zo gedaan, maar wanneer ik de ftp server opstart (via ocean ftp server 1.0.5.0) dan zegt ie Activated - no listening port.

Weet iemand hoe ik er wel voor kan zorgen dat die port goed wordt open gezet.

ik denk niet dat het met je sweex (portforwarding )te maken heeft maar met ocean ftp server zelf.

Wordt er niet iets tegengehouden door je firewall?

Ik heb het dus ook geprobeerd met de firewall uit te zetten en dat hielp ook niet. Ik heb ook andere ftp programma's geprobeerd en dat hielp ook niet.

Ik heb het dus ook geprobeerd met de firewall uit te zetten en dat hielp ook niet. Ik heb ook andere ftp programma's geprobeerd en dat hielp ook niet.

ik ken ocean ftp niet zo, Heb je het toevallig ook met bulletproof FTP geprobeerd? en geven ze in die anders FTP proggie de zelfde meldingen..

Ik heb het dus nu ook met bulletproof ftp geprobeerd de ftp stat wel op maar ik kan er alleen binnen mijn eigen netwerk naartoe dus door gewoon in flashfxp 192.168.2.100 port 21 in te typen maar wanneer ik vanaf een andere pc wil (dus buiten mijn netwerk) en ik doe eerst ftp://192.168.2.100:21 dan kom ik er niet op (das ook wel logisch) en ook alsk mijn eigen ip doe ftp://62.195.143.249:21 werkt het ook niet.

Het is al gelukt om de ftp werkend te maken. Ik had dus alleen tcp aangezet, maar ik moest dus ook udp aan zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan