Hoe moet je dit doen in Outlook Express?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Beste Helpmijers,

Ik worstel op een laag nivo met Outlook Express en wel wat betreft het volgende:

Mijn abonnement met een van mijn providers heb ik gestopt, maar vóor die tijd heb ik met Outlook Express al mijn mappen van die imap server naar naar mijn computer overgehaald.

1e vraag: Als ik ga synchroniseren ('alles verzenden en ontvangen') probeert OE nog steeds dit ook te doen voor dit oude account, maar natuurlijk wordt de toegang tot de oude server geweigerd en het synchroniseren blijft stokken. Ik heb bij verschillende 'instellingen' synchroniseren voor dit account proberen af te zetten, maar hij blijft zich aanmelden. Waar moet ik precies zijn dat te doen?

2e vraag Ik durf mijn oude account niet te verwijderen om twee redenen.
a)De oude mappen in de mappenlijst van OE (linkerkolom) verdwijnen dan denk ik en ik kan dan mijn oude mails niet meer daarin terugzetten (nu heb ik geen toegang vanwege aanmeldprobleem van vraag 1).
b)En dan verdwijnen mijn oude mails ook van de schijf misschien?

3e vraag: Als ik in mijn NIEUWE accounts mappen hernoem of nieuwe mappen maak klaagt OE met foutenberichten en geeft mij raad om de 'mappenlijst te vernieuwen'. Maar waar? Ik denk op OE. En hoe doe je dat? Het lukt me niet, wat ik ook probeer (kan niet, toegang geweigerd etc).

Wil de expert in en onder u opstaan?
Alvast dank,
Dirk

1: je moet gewoon de hele account verwijderen. Ongeacht wat je verandert aan de instellingen... windows zal bijven proberen verbinding te maken.

2: geen paniek, kan je gewoon doen. De mappen verdwijnen niet, alleen de account instellingen. Maak voor de zekerheid even een kopie van die mappen. Gaat het toch fout, kan je altijd nog herstellen.

3: ik denk dat je gebruik maakt van een IMAP account? Zie hier: http://support.microsoft.com/kb/196473/nl

Laatst bewerkt:
Hallo Madmuppet Dank, dank!

Een snelle reactie van mijn kant:

algemeen) Ik gebruik OE6 en Widows XP

1) OK

2) OK, maar dan zie ik al de mappen van dat oude account niet meer in de linkerkolom van OE (juist?). Waar zet ik dan mijn oude mails terug vanaf de schijf? Moet ik dat oude account misschien door een 'supermap' vervangen als bindend element voor al die oude mappen?

3) OK, die site gaat tm OE5, maar ik heb OE6. Maar daar zal wel iets dergelijks gelden; ik zal het proberen en je op de hoogte houden.

Nogmaals dank, Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan