hoe moet je een harde schijf formateren als deze niet te zien is bij "deze computer"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lillian

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Ik heb net een harde schijf vervangen, bij het opstarten van Windows XP gaf hij dat ook aan en in apparaatbeheer staat ie ook. Maar zodra ik in "deze computer" ga kijken zie ik hem niet. Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen zodat ik hem kan gaan formateren. Het gaat om een harde schijf van WD.

Thanx Lillian

Ga naar systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer als het goed is staat die daar en kun je hem formateren.

Geplaatst door SJJ
Ga naar systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer als het goed is staat die daar en kun je hem formateren.

Hij staat daar wel maar hoe kan ik hem dan formateren. Kun je mij dit stap voor stap uitleggen, ik kan nu alleen maar partities aanbrengen en die formateren maar ik wil de hele schijf formateren zonder partitie

met rechter muisknop klikken op de partitie of schijf die je wilt formateren dan staat er formateren in het menu kun je dan aanklikken en de rest gaat vanzelf.

Re: Tip

Geplaatst door mcproductions
heb je partion magic 8.0?

kan je mee formateren en opdelen....

gr,
martin

:confused: Nee ik heb geen partion magic 8.0 is er nog een andere manier?

Geplaatst door SJJ
met rechter muisknop klikken op de partitie of schijf die je wilt formateren dan staat er formateren in het menu kun je dan aanklikken en de rest gaat vanzelf.

Als ik op de rechtermuisknop klik kan ik alleen kiezen uit devolgende opties;
- schijf converteren naar dynamische schijf
- eigenschappen
- help

Er staat ook bij niet toegewezen.

Hoe staat de schijf vermeld in deze computer:

Als je dat weet ga je naar Start- Programma's-Bureau-accessoires-Opdrachtprompt en type je Format ..\
in ( .. staat voor de drive letter.)

Daar staat ie nou juist niet, wel in apparaatbeheer maar niet in "deze computer"

Thanx het is gelukt. Alleen geeft ie aan dat ie 149 gig groot is en hij is 160 gig klopt dat?

:thumb: :thumb: Lillian

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan