Hoe moet je een WRITE PROTECTION verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdenHaring

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2004
Ik kan een dolgedraaid AVAST antivirusprogramma niet meer verwijderen met de normale Uninstall software. Staat nu nog steeds ongewenst in mijn Opstart Menu en hindert mijn Outlook opstarten. Heb AVG als nieuwe antivirus inmiddels wel geinstalleerd. Ik kan echter de WRITE PROTECTION niet verwijderen als ik de Avast directory met de Verkenner probeer te lozen. Op advies heb ik Eraser 6.0 gedownload om AVAST weg te halen. Helaas, dat programma start niet eens begrijpelijk op via de icoon op mijn bureaublad. Ik krijg een leeg scherm met TASK en SCHEDULE waar niets is te activeren. Kent iemand dat programma.

Ik heb VISTA op mijn laptop.

Ik heb sowieso als algemene vraag: Hoe moet je een WRITE PROTECTION verwijderen?
Dank en groet van Peter den Haring

Hoi,
download dit programma om tijdens de Boot (vóór het laden van Windows) het programma te verwijderen, maar ik zou het eerst proberen met RevoUninstaller omdat je een programma toch het beste via de uninstaller v.h. programma kunt deïnstalleren daar er anders allerlei verwijzingen in het register achterblijven.
Je had trouwens de meeste kans gehad in de veilige modus (meestal F8) want dan wordt het programma niet geladen.
De "write protection" zou je kunnen verwijderen door je ten eerste als administrator aan te melden (evt. in veilige modus) en je dan eigenaar maken van de desbetreffende mappen middels de tab "beveiliging"

Laatst bewerkt:
Revo Uninstall maakt een lijst van alle gevonden programma's maar daar zit AVAST niet bij, terwijl ik het met mijn Verkenner wel zie staan in de directory ALWIL SOFTWARE. Dat is het probleem ook. Nog iemand een tip?
Peter

Revo was maar 1 van de tips die ik je heb aangedragen,heb je de rest niet geprobeerd?

Boven de digibete pet

Hallo Mick,

Je schrijft: De "write protection" zou je kunnen verwijderen door je ten eerste als administrator aan te melden (evt. in veilige modus) en je dan eigenaar maken van de desbetreffende mappen middels de tab "beveiliging". "
Die boodschap is me helaas boven de pet gegaan. Ik weet niet hoe je je aanmeldt en ook niet wat je bedoelt met 'je eigenaar maken'. Misschien kun je me dat nog met meer details uitleggen?
Hartelijke dank van Peter

Kijk ff hier #3 daar staat 't uitgelegd in plaatjes (voorbeelden zijn "eigenaar schijf") maar dat kun je ook op aparte mappen toepassen.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan