Hoe MP3,OGG etc als stream plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
507
Hoe zet je een MP3 etc. file als stream online.
Wat maakt het trouwens dat hij het muziek bestand gaat streamen ipv. downloaden?
 
Hoe zet je een MP3 etc. file als stream online.
Wat maakt het trouwens dat hij het muziek bestand gaat streamen ipv. downloaden?

Voor 1 nummer:

Niet elke browser versie ondersteunt het, maar je kan het doen met de html-tag embed.

Hier lees dit stukje eens door, en dan onder embedded muziek: Hier klikken

Voor meerdere nummers die random spelen in WMP:

Als je meerdere nummers wil die random spelen heb je PHP nodig.
Vereiste wanneer je dit gebruikt is natuurlijk wel dat je host PHP ondersteunt ;)
Alleen gaat mijn kennis niet zo ver in PHP (net een include/require/echo :p).

Voor 1 of meerdere nummers in een andere speler dan Windows media player:

Als je dit wilt hebt je een flash player (dan bedoel ik niet dat adobe product, maar een muziek versie van youtube zegmaar), nodig.
Hier kan ik je echt niet mee verder helpen dan met het advies dat er van dit soort spelers genoeg op internet te vinden zijn (waarvan ze helaas lang niet allemaal werken)

OGG heb je alleen een speciale codec voor nodig. Dus gebruik alleen MP3. Je kan bijvoorbeeld gratis je muziek laten omzetten op www.zamzar.com.

Succes ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat moet je bij host invullen bij het FTP proggie?
Mijn provider is HetNet.
 
Geen idee, kijk ff op de site van Hetnet of bel de klantenservice (wel heel specifiek zijn, in mij ogen kan je meestal bij zo'n helpdesk de eerste de beste idioot die je op straat tegenkomt je probleem vragen, heeft net zo "veel" verstand).
XS4ALL is ook 2 of 3 keer bellen voor je goed wordt doorverbonden en je er 1 krijgt die het wel snapt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan