Ik heb hier van Harry laatst een mooie macro gekregen om de di en hi personen in beeld te krijgen.
Onderstaande code is om vandaag de namen in beeld te krijgen - 4 dagen ivm komende weekeind. ( ivm zaterdag geen namen in beeld )
Mijn vraag is: Hoe krijg ik nou de rijen, Y7 t/m Z40, in beeld per dag die ik kies? Ik wil namelijk bijvoorbeeld op maandag graag weten wie ik vrijdag aanwezig heb.
Ik heb in de cellen T1 t/m X1 al blokjes staan die die dag in beeld moeten laten zien dmv de macro.
Klik ik op de Di wil ik altijd de dinsdag van de 1e week in het tabblad Deze week, de namen ingevuld zien vanaf Y6 t/m Z40 in het tabblad dag
Klik ik op Do zou ik graag altijd de donderdag van de 1e week in het tabblad Deze week, de namen ingevuld zien vanaf Y6 t/m Z40 in het tabblad dag
Ik heb al wat zitten vogelen met vbThursday op de plek van find(date +1) maar daar had hij geen zin in.
Hoop dat jullie weer een oplossing hebben?
Alvast bedankt voor jullie reacties :thumb: :thumb:
Frank
Onderstaande code is om vandaag de namen in beeld te krijgen - 4 dagen ivm komende weekeind. ( ivm zaterdag geen namen in beeld )
Mijn vraag is: Hoe krijg ik nou de rijen, Y7 t/m Z40, in beeld per dag die ik kies? Ik wil namelijk bijvoorbeeld op maandag graag weten wie ik vrijdag aanwezig heb.
Ik heb in de cellen T1 t/m X1 al blokjes staan die die dag in beeld moeten laten zien dmv de macro.
Klik ik op de Di wil ik altijd de dinsdag van de 1e week in het tabblad Deze week, de namen ingevuld zien vanaf Y6 t/m Z40 in het tabblad dag
Klik ik op Do zou ik graag altijd de donderdag van de 1e week in het tabblad Deze week, de namen ingevuld zien vanaf Y6 t/m Z40 in het tabblad dag
Ik heb al wat zitten vogelen met vbThursday op de plek van find(date +1) maar daar had hij geen zin in.
Hoop dat jullie weer een oplossing hebben?
Alvast bedankt voor jullie reacties :thumb: :thumb:
Frank
Code:
Sub DiHiDAG()
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("Deze week").Unprotect
Dim C As Range, tb As Range, i As Long
With Sheets("Deze week")
Range("Y2:Z40").Select
Selection.ClearContents
With Selection.Interior
.Pattern = xlNone
.TintAndShade = 0
.PatternTintAndShade = 0
End With
Set C = .Range("F3:K3").Find(Date - 4, , xlFormulas, xlWhole)
If Not C Is Nothing Then
With Sheets("dag")
.Range("Z4") = "di & hi"
.Range("Z5") = "voor"
.Range("Z6") = Date - 4
End With
Range("Z6").Select
With Selection.Interior
.Pattern = xlSolid
.PatternColorIndex = xlAutomatic
.Color = 6737151
End With
With Selection
.HorizontalAlignment = xlCenter
.VerticalAlignment = xlCenter
.WrapText = False
.Orientation = 0
.AddIndent = False
.IndentLevel = 0
.ShrinkToFit = False
.ReadingOrder = xlContext
.MergeCells = False
End With
Selection.NumberFormat = "dddd"
Selection.Font.Bold = False
Columns("Z:Z").EntireColumn.AutoFit
For i = 1 To 2
.UsedRange.Offset(3).AutoFilter C.Column, "d"
.UsedRange.Offset(3).AutoFilter 4, IIf(i = 1, "di", "hi")
Set tb = .AutoFilter.Range.Offset(1).Columns(2).SpecialCells(12).SpecialCells(2)
Set tb = Union(tb, .AutoFilter.Range.Offset(1).Columns(4).SpecialCells(12).SpecialCells(2))
On Error Resume Next
tb.Copy Sheets("dag").Range(IIf(i = 1, "Y7", IIf(Sheets("dag").Range("y7") = "", "y7", Sheets("dag").Cells(Rows.Count, 25).End(xlUp).Offset(1).Address)))
On Error GoTo 0
.UsedRange.Offset(3).AutoFilter
Next i
End If
End With
Sheets("Deze week").Protect
Sheets("Dag").Select
Range("Y2:Z40").Select
With Selection.Font
.Name = "MS Sans Serif"
.Size = 10
.Strikethrough = False