hoe open ik exelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik heb openoffice geinstaleerd en microsoft office 2007 gedeinstaleerd
nu wil ik exel bestanden openen maar dit wil mij niet lukken

kan iemand uitleggen hoe dit gedaan moet worden

ik doe openen met en krijg dan een hele lijst maar weet niet welke te kiezen

Excel in office2007 = scalc.exe in openoffice, vanaf "openen met" blader je dan in je program files folder naar de map van openoffice, vervolgens map program om hier de scalc.exe te selecteren.
Ik ga van de veronderstelling uit dat je excelbestand in .xlsx-formaat staat,zijnde het nieuwe excelformaat in office2007?
Openoffice ondersteunt office2007 nog niet. Wordt pas verwacht rond september 2008 bij release van openoffice 3.
Als je Office2007 nog terug kan installeren kan je in office2007 de .XLSX openen en kiezen voor opslaan als .XLS (Excel 97-03), dat ondersteunt openoffice wel.
Gaat opnieuw installeren niet dan zal je moeten proberen om aan de excel-file te geraken in .xls-formaat ipv .xlsx-formaat (als je die bijvoorbeeld door iemand anders werd opgestuurd) ofwel kan je ook googlen naar aparte software om .xlsx naar .xls om te zetten.

Laatst bewerkt:
Excel in office2007 = scalc.exe in openoffice, vanaf "openen met" blader je dan in je program files folder naar de map van openoffice, vervolgens map program om hier de scalc.exe te selecteren.
Ik ga van de veronderstelling uit dat je excelbestand in .xlsx-formaat staat,zijnde het nieuwe excelformaat in office2007?
Openoffice ondersteunt office2007 nog niet. Wordt pas verwacht rond september 2008 bij release van openoffice 3.
Als je Office2007 nog terug kan installeren kan je in office2007 de .XLSX openen en kiezen voor opslaan als .XLS (Excel 97-03), dat ondersteunt openoffice wel.
Gaat opnieuw installeren niet dan zal je moeten proberen om aan de excel-file te geraken in .xls-formaat ipv .xlsx-formaat (als je die bijvoorbeeld door iemand anders werd opgestuurd) ofwel kan je ook googlen naar aparte software om .xlsx naar .xls om te zetten.

hartelijk dank
kun je me ook zeggen hoe ik dit met Word files moet doen en eventueel andere office 2007 files

Als je office2007 opnieuw kan installeren dan kan je telkens best daar de documenten openen en opslaan in de 97-03 versie. Daarna kan je ze dan normaal met de respectievelijke tegenhangers van openoffice openen. swriter.exe = word, simpress.exe = powerpointpresentatie. De andere ken ik niet uit het hoofd want ik gebruik enkel deze 3.
Of je kan ook wachten tot september :confused:

Laatst bewerkt:
nogmaals hartelijk dank.:thumb:
aan je antwoord kan ik dus opmaken dat in september een compatible openoffice komt die office 2007 wel ondersteund

Dat wordt inderdaad "verwacht" maar ik ga dat zelf niet officieel verkondigen. Naast de functie pdf aanmaken (vertrekkend van een bestaand document/excelbestand) die nu al in openoffice zit, zou het in versie 3 ook mogelijk worden om pdf te lezen,aan te passen (en opnieuw op te slaan als "hybride pdf") of deze van nul op te bouwen.

Zie:

inzake pdf:

http://www.websonic.nl/nieuws/022008/open_office_3_kan_pdf_bestanden_bewerken.php

en info ivm timing van release en office2007 ondersteuning:

http://blogs.zdnet.com/open-source/?p=1912

:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan