Hoe open je een *.jar bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hoe open ik een *.jar bestand? Ik heb Java al gedownload maar ik kan hem niet in de lijst vinden. WinRAR wil dat jar bestand telkens openen.

nee, normaal zou java dar ook moeten tussen staan, anders klik je even op meer programma's of wat daar ook bij staat ^^

txtbestand? Win rar? Wat is dit voor bull****. Hoe open ik dit nou!?

Jar bestand staat voor Java Archive. Je kunt het openen met WinZip of WinRar om de bestanden er in te bekijken, maar waarschijnlijk wil je het programma gewoon openen dit doe je met Java.

Javaw.exe staat normaal in de map C:\Program Files\Java\jre6\bin. Dus rechtermuisknop programma openen met... vervolgens bladeren en naar C:\Program Files\Java\jre6\bin gaan en hier Javaw.exe selecteren.

Als het goed is zou je het zo moeten openen, zo niet horen we het wel.

Laatst bewerkt:
Hallo pilootnour5.

Als je winrar hebt of een ander programma om zip bestanden uit te pakken, doe dan het volgende.

Klik met rechtermuistoets op het bestand, en kies openen met...., kies vervolgens het progrogramma dat zip kan uitpakken. Jar bestanden zijn namelijk ingepakt met zip compressie.

En met opmerkingen als "Wat is dit voor bull****." zul je hier niet snel vrienden maken.

Groetjes Erik Rothuis.

Ik heb gedaan wat 5i5 zei en toen ik het jar bestand wilde openen kreeg ik weer dit:
helpmij error.PNG

Dat is dan een fout in het programma. De error betekend dat Java niet weet waar het 'begin' van het programma is. De main method is het deel van waar je je programma begint, deze is niet aangegeven.

Wat zou het programma moeten doen? Want dit is blijkbaar geen executable jar. Om de main class te openen kan je best eens met winrar of zo kijken of er toevallig geen file in staat als bv. starter.class, main.class, launcher.class of zoiets. Als er teveel classes zijn wordt het anders heel moeilijk om de startclass te vinden, als er al uberhaupt één is... Kijk dat maar eens na en dan kunnen we verder. (moest er toevallig een batch (*.bat) file in staan zijn is het zeker goed)

Laatst bewerkt:
Bekijk jnlp eens
let op de jar kan je openen met 7zip of winzip ect. Maar bij wijziging vervald de signing dus dan moet een certificaat aanmaken of heb je een.
jnlp is xml dus al je er één vindt kan je onmiddelijk alle gebruikte jars vinden.en deze één voor één bekijken.
http://www.djdb.be/webstart/Lieven.jnlp Je dient java 1,6 te hebben geinstalleert(bij weinig geheugen duurt het eff omdat alles in het geheugen wordt opgebouwd zet de console aan bij je java settings en ziet wat hij doet (enkel bij mijn cvpromotie programma)).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan