Hoe open je exact en hoe activeer je functies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Macro Man

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Ello all

Hoe kun je het programma van uit excel met een macro openen?

Zoals je word opent gaat natuurlijk weer niet:confused:
Code:
Dim y As Object

Set Exactapp = CreateObject("Exact.Application")

En hoe kan ik vervolgens het programma besturen (functies activeren) met VBA?

Macro Man

Laatst bewerkt:
Om een WORD te openen vanuit ACCESS of EXCEL gebruik ik volgende code...
misschien kan je dat aanpassen naar jou behoefte!
Code:
  Set oWord = CreateObject("Word.Application")
  oWord.Visible = True
  oWord.Documents.Add
  .....
Trouwens... WELK programma wil je openen???

Laatst bewerkt:
Exact dus blijkbaar (uit de titel de zien), maar dat gaat dus niet lukken
hmmmmm... juist :o Ik zat blijkbaar behoorlijk te suffen, want zelfs de manier die ik voorstel is identiek aan de reeds geprobeerde:shocked:

hmmmmm... juist :o Ik zat blijkbaar behoorlijk te suffen, want zelfs de manier die ik voorstel is identiek aan de reeds geprobeerde:shocked:

:) no problem, gebeurt bij mij ook wel eens dat ik een Access antwoord geef terwijl de vraag toch echt in Excel stond!

Bedankt voor jullie reacties, maar moet ik eruit opmaken dat je alleen office programmas kan openen en besturen met VBA?

Een programma starten kan met
Code:
Shell "pad\prog.exe", vbNormalFocus
Besturen van een programma vanuit VBA zal idd alleen maar lukken als de betreffende programma's daarop voorzien zijn. Met (de meeste?) office-programma's zal dat dus wel lukken. Verder weet ik dat bvb ook CorelDraw12 met CreateObject kan gestart en gestuurd worden.

Het programma "Exact" ken ik niet en daar kan ik je dus niet mee helpen...

Autocad is een ander programma dat tegenwoording VBA gebruikt (vroeger LISP). Exact valt daar idd buiten. Exact valt eigenlijk zo'n beetje buiten alles, omdat ze hun systeem heel strak houden. Welke versie van Exact gebruik je? Globe, C/S, compact?

Een programma starten kan met
Code:
Shell "pad\prog.exe", vbNormalFocus
Besturen van een programma vanuit VBA zal idd alleen maar lukken als de betreffende programma's daarop voorzien zijn. Met (de meeste?) office-programma's zal dat dus wel lukken. Verder weet ik dat bvb ook CorelDraw12 met CreateObject kan gestart en gestuurd worden.

Het programma "Exact" ken ik niet en daar kan ik je dus niet mee helpen...

Super met deze code kan ik in iedergeval hem al openen, jammer dat ik er niet meer mee kan.
Je kunt wel via exact informatie halen, met deze formule:
Code:
=ITEM_DATA($F37;-1;"description")
Daarom hoopte ik dat je met elkaar kon laten werken.

Kan ik er nog voor zorgen dat het programma metteen "pop-up"t?
Het lukt mij niet helemaal.
Code:
Application.WindowState = xlMaximized

MM

Autocad is een ander programma dat tegenwoording VBA gebruikt (vroeger LISP). Exact valt daar idd buiten. Exact valt eigenlijk zo'n beetje buiten alles, omdat ze hun systeem heel strak houden. Welke versie van Exact gebruik je? Globe, C/S, compact?

Ook jij weer bedankt voor je reactie:thumb:, handig om te weten dat ik autocad met vba kan combineren. Ik moet werken in Exact Globe 2003.

... Kan ik er nog voor zorgen dat het programma metteen "pop-up"t? ...

Hoe bedoel je dat juist? Wil je een "EXACT-popup" bij het openen van WORD / EXCEL / ACCESS of bij het openen van een bepaalde .doc / .xls / .mdb of misschien nog iets anders?

Die werkt zover ik me kan herinneren met een MS SQL database toch? Wellicht kun je data benaderen via ODBC of native SQL client?

Sorry, ik ben net begonnen hiermee en die termen die je gebruikt zijn denk ik nog een beetje te hoog gegrepen... SQL is een programmeer taal voor database toch? Bedoel je dat ik die op moet nemen in mijn programmeer taal?

Hoe bedoel je dat juist? Wil je een "EXACT-popup" bij het openen van WORD / EXCEL / ACCESS of bij het openen van een bepaalde .doc / .xls / .mdb of misschien nog iets anders?

Misschien een beetje foute woord keuze, als ik nu exact open vanuit excel, komt hij wel in de taak balk, maar excel blijft het "active window", het venster wat open staat. Ik vroeg me dus af met welke code je iets uit de taakbalk kon laten "pop-up"en oftewel het actieve venster maken.

Weer bedankt voor jullie reacties:rolleyes:, maar ik kan me er vrijdag pas weer in gaan verdiepen...

Om in Excel gebruik te maken van de functionaliteit van Exact. Kun je werken met de zogenoemde Exact Add-In voor excel.

Ofdat deze voorhanden zijn voor elke versie van excel weet ik niet.
Ook is het mogelijk om te werken met Sumatra.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan