hoe opent mail zich gemaximaliseerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

broeretoren

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
als je een email opent, hoe zorg je er dan voor dat dat bericht zich automatisch in een gemaximaliseerd venster opent i.p.v. een kleiner venster?
zit dit soms ergens in extra, opties?

Mailtje openen, en aan de bovenrand slepen naar links boven in je scherm, zover je wilt.
Dan rechts onder in de hoek op de stippeltjes je muis plaatsen, en slepen zo groot als je wilt.
Elke volgende geopende mail zal hetzelfde formaat nemen.

Ik heb weleens gehoord over een truckje om dit nog mooier op te lossen, maar ben dat even kwijt.....

Wie?

hoi paul,

deze oplossing kende ik al maar is niet echt de oplossing: de mail is nu nog steeds niet gemaximaliseerd, maar in een groot venster geplaatst.

ik vind t makkelijker als t wel gemax. is, o.a. omdat je dan het bericht makkelijker kunt sluiten met kruisje rechtsboven.

wie heeft de volledige oplossing?

Geplaatst door Paul-RT
Lees even een aantal topics mee, via zoeken op HelpMij.
En welke zou ik dan moeten lezen en waarom?
Laat maar zitten, ik begrijp hem al.
Ik dacht even dat het proggie die ik aanbeveelde slecht zou zijn oid.
Tis al laat voor mij denk ik.:confused:

Laatst bewerkt:
Probeer eens het bestand volledig te maximaliseren.
Sluit dan het venster eens doormiddel van Bestand --> Sluiten.
Als het goed is wordt nu je laatste instelling bewaard.

hoi, nee dat werkt niet, volgende keer opent hij mail weer niet maximaal.
eerlijk gezegd ben ik niet zo happig op extra progs te draaien, er moet toch wel een nettere oplossing in outlook express zelf zitten??
in de zoektopics vind ik wel van alles over wat je allemaal kan maximaliseren, maar niet mijn emails, behalve dan met die extra progs die ik niet wil gebruiken.

dus.... is er geen mooiere, nettere oplossing?

Geplaatst door broeretoren
dus.... is er geen mooiere, nettere oplossing?
De oplossing is niet te vinden in IE of OE zelf.
Gebruik IE New Window Maximizer.
Dat programmaatje draait ongemerkt in de achtergrond en zorgt ervoor dat zowel de vensters van Outlook Express als die van Internet Explorer altijd gemaximaliseerd openen.
Ik ben zelf ook geen voorstander van allerlei extra programma's, maar dit hulpmiddeltje zou ik toch niet graag meer missen. :)
Bovendien gebruikt het nauwelijks systeemvermogen (< 1%).

Guus.

Ik maak helmaal geen gebruik van een extra programma. Ik stel bij de eigenschappen van de snelkoppeling in dat het programma gemaximaliseerd moet openen en dat werkt altijd, ook bij pictogrammen waarbij je bij de eigenschappen (b.v. deze computer) niet de eigenschappen van de snelkoppeling te zien krijgt. Ik maak van deze pictogrammen eerst een snelkoppeling en het orgineel plaats ik in een verborgen map, simpel maar doeltreffend.

Geplaatst door maestro12
dat werkt altijd
Voor het eerste venster wel, maar als je in IE een link aanklikt waardoor een nieuw venster opent, heb je grote kans dat dat niet gemaximaliseerd wordt.
Ook het eerste venster van OE zal maximaal openen, maar wanneer je op Nieuw bericht klikt of een e-mail opent, verschijnt het volgende venster weer niet gemaximaliseerd.
Met IE NWM openen ALLE vensters ALTIJD gemaximaliseerd. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik werk niet met IE of OE :p
Al mijn vervolg vensters openen altijd gemaximaliseerd :D

de mail is nu nog steeds niet gemaximaliseerd, maar in een groot venster geplaatst.

ik vind t makkelijker als t wel gemax. is, o.a. omdat je dan het bericht makkelijker kunt sluiten met kruisje rechtsboven.
Ik dacht steeds dat het over het standaardvenster van OE ging dat niet maximaal opende.
Wat jij wilt is heel simpel.
Je opent een e-mail in het kleine venster door er één keer op te klikken.
Door erop te dubbelklikken opent de mail in een nieuw gemaximaliseerd scherm, inclusief kruisje om het te sluiten - zie bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hoi Guus,
dat is het hem dus juist: uiteraard opent het bericht zich als je er op dubbelklikt, alleen hij opent dan niet in een gemaximaliseerd venster!
Bij jou kennelijk wel, bij mij niet. Hij opent in een venster ter grootte van het venster dat je vorige keer gebruikte bij je vorige bericht. Dat werkt alleen niet als je vorige bericht gemax. was.....
Overigens werk ik normaal niet met een voorbeeldvenster zoals jij kennelijk wel doet, maar ook dat maakt geen verschil, merk ik.
Het is overigens maar een detail hoor, er zijn ergere dingen op deze wereld.... maar ik had gedacht en gehoopt dat het een kleinigheid was, een vinkje dat je ergens aan moet zetten of zo...

uiteraard opent het bericht zich als je er op dubbelklikt, alleen hij opent dan niet in een gemaximaliseerd venster!
Bij jou kennelijk wel
Ja, omdat ik IE New Window Maximizer gebruik. :)
Zoals gezegd openen daardoor alle vensters van IE en OE altijd maximaal.
En nogmaals, er is geen manier om dit probleem in IE of OE zelf op te lossen.
Als je absoluut geen hulpprogrammaatje wilt gebruiken zul je daarmee moeten leren leven.
Maar omdat IE NWM (412 kB) volkomen onmerkbaar in de achtergrond draait, zie ik eigenlijk geen enkele reden om dit niet te gebruiken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan