Hoe opstarten XP zonder inlogvenster

Status
Niet open voor verdere reacties.

eala-frisia

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Als ik XP opstart krijg ik sinds een tijdje het inlogvenster met een gebruiker met de naam Gebruiker. Ik moet op de enter-toets drukken om verder te gaan. Hoe kom ik van dit venster af zodat XP wordt opgestart zonder inlogvenster. De gebruiker Gebruiker kan ik niet verwijderen omdat het een beheerdersaccount betreftt.

Het is mogelijk om het inlogvenster anders op te laten komen door bij gebruikersaccounts de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden te wijzigen. Als ik dit probeer krijg ik de melding dat client services van Netware deze mogelijkheid heeft uitgeschakeld. Dit zegt mij niks. Ik zou Client Services van Netware moeten verwijderen, maar hoe doe ik dat want het staat niet in de lijst van software?

eala

Welkom op Helpmij!

Ga naar start, uitvoeren. Type daar control userpasswords2 in (let op de 2). Haal daar het vinkje weg en klik op toepassen.

Start dan opnieuw op.

Ik heb hetzelfde probleempje en heb gedaan wat je had gepost eala-frisi. Maar nu start de pc altijd op als administrator en moet ik me eerst afmelden en dan met mijn eigen useraccount inloggen. Hoe krijg ik dat dan weer goed???

in control userpasswords2 op de naam klikken waarmee opgestart moet worden

Geplaatst door haakmeer
in control userpasswords2 op de naam klikken waarmee opgestart moet worden

Juistem, en daarna ook weer het vinkje weghalen. Daarna start hij vanzelf door.

(even ter aanvulling voor de duidelijkheid :) )

hoi Tanja.

heb het geprobeerd, maar toen ik weer opnieuw opstarte was het venster wel weg,maar mijn micr,off,outlook was ook helemaal leeg op een welkomstmail van outlook na, ook m,n bureaublad pictogrammen waren gedeeltelijk weg.Dat heb ik met systeemherstel allemaal teruggekregen dat ja, wat nu.:

frreonlike groetnis .

@eala-frisia,

Heb je niet meerdere accounts staan waardoor er een ander account opstart? Het moet echt op deze manier hoor.

Als het niet werkt zou ik ook niet weten wat er dan aan de hand is.

:( hallo Tanja

het is nog steeds hetzelfde , heb toen jou advies opgevolgd maar was toe m,n hele micr outlook kwijt.heb het toen met systeemherstel weer hersteld , maar durf het niet meer aan want m,n systeemherstel werkt soms helemaal niet. Ik heb destijds geprobeerd om het probleem met syst,herstel op te lossen, maar op een gegeven moment waren alle herstel punten van de vorige maanden weg. eigenlijk durf ik jou oplossing op het moment niet meer te proberen.Ik heb een tijd geleden een hacker op m,n pc gehad die moet er nu volgens symanec security test niet meer opzitten, maar ik heb het gevoel dat hij er soms nog steeds is.Kan bepaalde programma soms niet meer krijgen.Laatst had ik een mailtje verstuurd , en toen ik later controleerde bij verz, items stond er zomaar een tekst bij.vervelend. groetnis .

In principe kon je de oude situatie weer ongedaan maken door weer een vinkje bij de naam te zetten (die je eerst weggehaald had bij control userpasswords2).

Voor mijn gevoel kan het niet anders dan dat er een 2de account is. Je mail was leeg en je hebt minder pictogrammen, dat duidt erop dat hij een ander account heeft opgestart.

Stonden er geen andere namen (accounts) bij die control userpasswords2?

joehee Tanja.

het probleem is opgelost.In dat rijtje onder het vinkje stonden administrator-- gast -- gebruiker. toen ik dat vinkje wegvinkte kwam er een venster waar je aan kon geven administrator --gast of gebruiker. Het stond op administrator en heb toen gebruiker ingetoetst opn opgestart en bingo. bedankt:
:D gr

Kijk!! Dat bedoelde ik inderdaad:D

Het kon ook inderdaad niet anders dan op die manier. Maar het is je toch gelukt:thumb:

Je startte tenslotte ook met het account "gebruiker" op. Die moest je nu dan ook aanklikken.

Opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan