Hoe pas ik een backup aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TrAcEd

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Berichten
45
Hallo,

Ik heb op mijn externe HD een backup van al mijn foto's, muziek en video's staan, maar om de zoveel tijd komen er op mijn pc bestanden bij, hoe ga ik dan best te werk om mijn backup bij te werken?

Bestaat er een methode/programma die enkel de nieuwe bestanden overzet zonder ik telkens moet aanvinken dat ik de bestaande bestanden wil kopiëren of overslaan?

Dit zou een pak gemakkelijker zijn, want nu wis ik elke keer mijn externe en kopieer dan de verschillende mappen opnieuw van mijn pc naar mijn externe HD.
Handmatig kijken wat er aangepast is en wat niet is onbegonnen werk omdat er zodanig veel mappen zijn dat ik ze niet allemaal kan controleren.

Gebruik Windows Vista.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd, maar het is niet mogelijk om mijn externe HD te synchroniseren.

Krijg de melding "Het zijn geen nieuwe synchronisatierelaties die op deze computer kunnen worden gëinstalleerd."

Zijn er geen programmas die dit automatish doen?Ik heb al het 1 en ander gevonden, maar weet niet wat ik het beste doe.

Toch bedankt.
 
Foei Edmoor toch. Sync gebruiken voor een backup. Wis je een bestand dan wordt deze wijziging keurig meegesynct. Dat lijkt me nou niet ideaal voor een backup. :confused:


Gebruik bijv. Windows backup voor het maken van een backup. Met een incrementele backup backup je alleen de gewijzigde bestanden.
 
Er werden verschillende dingen gevraagd. 1 ervan was het gelijk houden van bestanden in een map, ook wel synchroniseren genoemd.
Als mijn reactie je niet bevalt kun je ook anders reageren.
 
Juist RogerS, dat is precies wat ik zoek, een eenvoudig programma dat enkel de gewijzigde bestanden, of de bestanden die er na de laatste backup bijgekomen zijn aan de laatste toevoegt?

Is Windows Backup daartoe in staat of zijn er andere programma's die dat eenvoudig kunnen doen?

Ik heb nu bv. al mijn muziek op een externe staan en telkens elk mapje openen en kijken wanneer ik laatst bepaalde mappen heb gewijzigd en dan systematish elk mapje nagaan en kopiëren is erg tijdrovend, een werk van minstens 2, 3 uur, er bestaan daar zeker programma's voor, maar ik weet niet hoe ik ernaar moet zoeken, daarom dat ik mijn vraag hier stel.
 
Laatst bewerkt:
@EdMoor. Mijn excuses. Ik bedoelde het met een knipoog, maar dat kwam blijkbaar niet zo over.

@TrAcEd. Windows backup kan dit. Eventueel kun je eens kijken op internet. Er zijn nog genoeg gratis/betaalde backup programma's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan