Hoe pc sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste iedereen.

Ik heb een DELL core i5 windows 7 computer, maar om nou te zeggen fantastisch snel, niks van waar! Weet iemand wat voor trucjes er zijn om de PC sneller te maken?
Alvast bedankt!

Gr,
Thomas
 
Goedemiddag,

Ten eerste je begintitel is op z'n zacht gezegd slecht is niet te begrijpen.
Maar meld eens wat je aan het doen bent en waar leid je aan af dat hij langzaam is.
 
Goedemiddag,

Ten eerste je begintitel is op z'n zacht gezegd slecht is niet te begrijpen.
Maar meld eens wat je aan het doen bent en waar leid je aan af dat hij langzaam is.

De "begintitel" is een gecensureerde - van oorsprong engelse - uitspraak "fast my (ass)". Over onbegrijpelijk gesproken? --> (...)op z'n zacht gezegd slecht is niet te (...). Da's geen goede zin.

Ik heb nog geen actie ondernomen om hem sneller te maken. Hoe ik merk dat hij langzaam is, lijkt me te overbodig om uit te leggen.
 
Ik heb de titel aangepast, deze was niet te begrijpen zoals hij er stond.
 
Inderdaad een beetje vreemde titel.

Begin eens om te kijken wat er wordt opgestart.
Start->uitvoeren->msconfig->opstarten.
Het meeste kun je uitvinken, als je twijfelt laten staan.
Overbodige rommel die standaard wordt geïnstalleerd verwijderen via je configuratiescherm en software. (progamma's).
Opnieuw opstarten en kijk eens of dat helpt.
 
Inderdaad een beetje vreemde titel.

Begin eens om te kijken wat er wordt opgestart.
Start->uitvoeren->msconfig->opstarten.
Het meeste kun je uitvinken, als je twijfelt laten staan.
Overbodige rommel die standaard wordt geïnstalleerd verwijderen via je configuratiescherm en software. (progamma's).
Opnieuw opstarten en kijk eens of dat helpt.

Ja, ja, heel vreemde titel. Staat genoteerd, hoor.

De opstartlijst is al zo leeg mogelijk.
 
Al eens een kale installatie gedaan? Bij Dell (en nog erger HP) is er standaard zoveel zooi meegeleverd dat je pc merkbaar langzamer is. Voor de meeste mensen niet erg, maar als je top performance wilt is er nog wel winst te behalen.

Gebruik dan bij de herinstallatie zo klein mogelijke drivers en installeer zo min mogelijk software die altijd aanwezig blijft in het geheugen.
 
moet ik alle grote programma's kaal herinstalleren? Ik heb dat bij de grootste al gedaan: Photoshop, Nero 10, enz. Ze hebben alleen geïnstalleerd wat ik wil gebruiken.

Bij HP niet, daar zit allemaal onzin bij. Maar hoe kan ik dat kaal herinstalleren?
 
Ik bedoel Windows zelf kaal installeren. Dus niet de bijgeleverde herstel cd, maar een gewone Windows cd. De drivers en overige toeters en bellen slurpen nogal wat performance weg is mijn ervaring.
 
Verzamel eerst je drivers van de fabrikant, en zet ze op een cd of usb stick/schijf.

Leen een Windows 7 schijf van een kennis of buur o.i.d. (dezelfde versie die je nu hebt) en installeer hem met de licentie die op je machine staat.
Vervolgens de drivers van niet werkende apparaatuur ( 7 heeft zelf al veel drivers aan boord) installeren.

Als je niemand in de buurt hebt, zijn er wel andere wegen te bewandelen, maar dat kan ik hier niet beschrijven.
 
Ok. Ik dacht dat er ook manieren waren zoals de "chique look" van windows uitzetten? zodat het allemaal een tikkie minder mooi wordt, maar wel sneller?
 
Ok. Ik dacht dat er ook manieren waren zoals de "chique look" van windows uitzetten? zodat het allemaal een tikkie minder mooi wordt, maar wel sneller?

Dat zal sowieso helpen. Configuratiescherm, geavanceerde systeeminstellingen->bij visuele effecten o.i.d. is dit aan te passen.
 
heb je geen recovery mogelijkheid op die DELL
dan heb je geen cd nodig en krijg je een frisse instal,zoals op moment dat je hem kocht:eek:
 
Misschien heb je naast de geboden voorstellen nog iets aan deze link.
 
PC sneller maken

Kijk eens op volgend pad:
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties\Geavanceerde hulpprogramma's

Geeft windows daar iets weer ?

Voer anders onder start/uitvoeren in : Geheugen en kies de optie geheugencontroleren.

Laat deze controle eens doorvoeren bij de herstart.
 
Even tussendoor, maar bij mijn Win 7 heb je geen uitvoeren onder start
uhh%20animatie.gif
 
Laatst bewerkt:
Nee ,klopt maar je hebt er wel een zoekbalk waar je dit in kunt typen, en uit kunt voeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan