Hoe PCMCIA kaart vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

volume

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Heb destijds een TELE2 ALL IN box aangeschaft (Belgie) samen met een PCMCIA-kaart voor mijn laptop om daarmee draadloos te kunnen surfen.
Dit werd allemaal voor mij geinstalleerd door tele2 zelf.
Nu heeft echter 1 van de kids de laptop laten vallen en is die kaart stuk.

Hoe kan ik nu die kaart vervangen en eer zeker van zijn dat die verbinding maakt met mijn TELE2 box ?
Op wat moet ik letten als ik een nieuwe kaart koop ? Welke eigenschappen moet die hebben ?

Heb, door de vele problemen, echt geen zin om die bij TELE2 te kopen.

Kan iemand mij raad geven ?

Heb er weinig verstand van, dus please "for dummies".

Alvast bedankt voor de hulp.

Als je die laptop open krijgt.......
Met een pc kijk ik altijd aan de uitgangen-kant. Jij weet n.l. best wel waar je een stekkertje in moest doen. Dan weet je ook welke er eventueel uit moet. Vaak zitten ze met 2 schroefjes vast en op een bepaalde manier er in gedrukt. Het is zo gebeurd. Ga wel zorgvuldig met de schroevendraaier en schroefjes om en laat ze niet vallen op het moederbord. Daarmee kun je het n.l. verknallen. Het handigst is een schroevendraaier die magnetisch is.

Sorry, was misschien niet duidelijk genoeg.
De kaart is zo'n kaart die je in een slot steekt. Die is afgebroken.
Is dat gewoon een nieuwe kopen er insteken, of komt er meer bij kijken ?
Lijkt me raar als ik een nieuwe koop en dat werkt onmiddellijk, dan kan mijn buur ook zo'n kaart kopen en op mijn netwerk komen.

Ik vrees dat ik net zo'n dummie als jij ben op dit gebied.
Ik zat me al af te vragen........Je hebt nl ook netwerkkaarten en dat zijn tenslotte gewoon platen met een ijzeren frame :D

Wat de beveiliging betreft. Ja, de halve buurt kan bij je op het netwerk komen :D Daarvoor moet je je dan ook goed beveiligen.

Het lijkt me het beste dat je deze vraag aan de praat houdt tot iemand, die ook zoiets heeft, je raad kan geven. Gewoon af en toe even vragen 'niemand? '

Ga jezelf alvast orienteren wat beveiliging betreft. Hier:

Een nieuwe kopen, die gelijk is aan de standaard die je had. Dus kijken of je a/b/g hebt/had.
En daarna is het een kwestie van de configuratie overnemen. Misschien dat je die nog uit de instellingen van je huidige netwerkverbinding kan halen, rechtermuisknop erop, en dan eigenschappen. Maar als het inderdaad met beveiliging is, dan zul je waarschijnlijk vanaf een andere computer naar je accesspoint (de tele2 box) moeten surfen en daar een key ophalen die je moet ingeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan