Hoe pictogrammen op de bestandsmappen plaatsen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanjohan

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Berichten
57
Goedendag, ik heb nog niet zo lang Windows 7. In XP kon ik bestandsmappen een pictogrammetje geven via Eigenschappen - Aanpassen, maar die mogelijkheid kan ik nu in 7 nergens meer vinden :((. Wie kan mij helpen? Ik moet nu veel te lang zoeken iedere keer in die gele plaatjes naar de map die ik moet hebben, terwijl een pictogrammetje mij er in één keer naar toe brengt. Alvast hartelijk dank!
 
De makkelijkste manier:
Plaats een .jpg afbeelding in de map en noem die Folder.jpg.
Zet de weergave op "Normale pictogrammen".
Klaar.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel! Ik heb 't geprobeerd, bij een submapje een logo omgenoemd tot folder.jpg en toen verscheen inderdaad dat logo in dat submapje als ik alle submapjes bekeek in de hoofdmap. Vervolgens heb ik 't zelfde logo in de hoofdmap geplaatst en die ook Folder.jpg genoemd, maar daar verschijnt hij nu niet als ik alle hoofdmappen binnen Mijn documenten bekijk....

????
 
Dag Royonix, dank voor je antwoorden. De eerste snap ik niet goed, kun je die iets toelichten? De tweede, de link, is uit 2008 en ziet denk ik op Windows Vista of XP, want in Windows 7 zie ik geen tabblad Aanpassen meer als ik op eigenschappen klik....
 
Ik heb 't inmiddels gevonden! Toch op de MS community:

Hoe kan ik in Windows 7 de pictogrammen wijzigen van mappen? Windows 7
Gesteld door willem z
zondag 8 januari 2012
Vraag

Originele Titel: pictogrammen wijzigen

In Windows XP kon ik eenvoudig via eigenschappen- aanpassen de pictogrammen van mappen wijzigen, bv van een fotomap gebruikte ik een afb. van een camera. Sinds ik Windows 7 gebruik lukt mij dit niet meer.
Wie weet of en hoe dit werkt.
Vr gr. Willem z
Beantwoord door onwego
zondag 8 januari 2012
Antwoord

In W7 gaat dat net zo, alleen in je bibliotheekmappen ontbreekt het tabblad aanpassen bij

rechtsklikken > eigenschappen. De truc is, map rechtsklikken > maplocatie openen, daar

opnieuw rechtsklikken > eigenschappen, et voila.

Mogelijk moet je de verkenner sluiten en weer openen om het resultaat te zien.
Bekijk de hele conversatie op de website Microsoft Community.
 
;) En dat bedoelde ik ook ( die truc ! ) maar via verkenner dan openen en op rechte kant zie al die mappen enz... op bepaalde map als je klikt en eigenschappen en dan nog op map-locatie klikt kom je op gewenste plek waar map bevind zich, daar op die manier gevonden map en met die weg ..... op gewenste map via eigenschappen pictogram ook je veranderen 100% kan ....:d:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan