Hoe plaatsen ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

game-master

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
K, Ik wil een 2de cpu in elkaar bouwen van oude spullen, het probleem is ik kan het boekje niet vinden om de laatste paar draadjes op moederboard te plaatsen (ik weet niet precies hoe die draadjes heten) get zijn 4 of 4 draadjes, met aan het einde daarvan een label met daarop: "power SW", "reset SW". dat soort raadjes... Ik weet alleen niet meer hoe ik ze in het moederboard moet drukken en op google kan ik er geen info over vinden met bescuhrijving, Moederbord = K7S5A van elitegroup ik hoop spoedig wat erover te horen :)

Greetz GM

Zal es checken..

uhu... gewoon wat oude spulletjes pakken en dan erin plaatsen, alleen jmmr dat ik geen cd speler nog xtra heb :D

Beste vriend

Je mist de essentie.

Een CPU is een central processing unit, het hart van je PC. Ze zijn er van Intel, AMD en nog een paar. Bestaan nu zelfs in een dualcore versie.

En PC is een Personal Computer, bestaat uit moederbord, CPU en randapparatuur.

Eric.

uhu... btw back to topic.

Heb het er allemaal in gestoken, als ik nu de power button indruk zie ik de HD branden, en me moederbord fan ook draaien, (ik blij) nu tft schermpje erop en scherm gaat niet ana hij blijft zeg maar op slaapstand led... wat doe ik fout ?? enig idee:confused:

Da's lastig

Dan stuurt je grafische kaart geen signaal uit.

Als hij onboard is probeer dan een bios reset en kijk meteen of hij enabled is.

Als hij AGP is, kijk of hij er goed in zit, probeer hem desnoods in een andere PC.

Eric.

Heb vid kaart erinen heb scherm daarop aangesloten dus niet onboard, en ja heb em al op andere PC geprobeerd, daar gaat ie wel aan...

en zit geen onboardvid kaart in ;)

Ingewikkeld probleem :confused:

mmm, hij sloeg net heel ff aan, kwam in het scherm van wat hij ziet (begin scherm) vreemde was, hij zag maar 1 HD schijf terwijl er 2 inzitten...vreemd, daarna sloeg em auto. uit :(

Ik kan het niet goed zien op de website maar kan het zijn dat het moederbord aangesloten moet worden met twee power connectors?
Zo'n breede (veertien pins geloof ik) en zo'n kleine?
Check dus even of het moederbord correct aangesloten is op de voeding.

K, ik ben nu zo ver dat hij wel opstart op tft scherm, nu herkent hij maar 1 HD van de 2 maargoed. Dat fix iknog wel es het volgende probleem ( hoort meer bij software maar aangezien we hier toch bezig zijn...) hij zegt dat er geen besturings systeem opzit he, en searching for boot floppy, nou zit er geen floppy drice +cd speler in :D ... maar in me andere pc zit een brander als ik die er nu inplaats he, en plaats de cd van windows XP erin gaat dan verder alles auto matisch of moet ik naar bios ( wat ik tbh niet kan) of paar commandos geven om em te formateren + windows XP erop te zetten ???

Greetz. GM

Lijkt bios probleem

Bios update geprobeerd.

Als beide drives op je IDE zitten moet hij ze beide zien, anders is er iets fout.
Voeding, kabel, master/slave

Eric.

Ben niet zo goed in afkortingen

Waarom kan je niet naar het Bios ????

En als de bootsequence goed staat start hij op van zijn CD.

Eric.

k

Kzal het et es proberen, nu ff mijn brander eruit halen en bij andere pc erin pluggen brb

*aangepast* hij formateerd nu :D dan XP erop zetten alleen probleem met 2de HD zal iets et slave zijn dus voor mij is deze bijna opgelost ik laat het nog ff open voor als ik dalijk nog probleempje heb ;)

Laatst bewerkt:
Geduld

Na dat knipperende streepje (hij denkt na) gaat hij als het goed is verder.

Of hij roept ik kan hier niets mee, of hij zegt gevonden ....

Eric.

Tijdens kopieren was hij op 11 procent maar misde al iets van 20 files :8-0: dus ga er xp home editie opgooien zal later in de middag nog wat horen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan