Hoe poort openen in ZoneAlarm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo,

Ik moet in Zone alarm bepaalde poorten openzetten voor MSN 6.1. Via de Help files van ZA kom ik er niet uit. Die verwijst nl. naar tabbladen die ik helemaal niet heb!?!

Dit is mijn versie 4.5.538.000.

Kan iemand mij helpen??

Groeten Daan

vreemd bij mij doet die dat dus zelf na dat ik het goed,
gekeurd heb dat die verbinding mag maaken ;)

Wanneer MSN niet werkt , dan heb je blijkbaar zelf de toegang tot internet geweigerd en dit laten onthouden door ZA.
Kijk bij programma's eens naar MSN en verwijder dat daar.
Nu rebooten en daarna MSN opstarten.
ZA zal niet toegang vragen, dit kun je geven ook de serverfunctie.

Als je msn toegang hebt gegeven in ZA, dan staan alle poorten al voor msn open. Waarschijnlijk staat je regel assistent niet aan en vraagt ZA daarom niet om toestemming.

Programma regelassistent aanzetten, msn starten en toegang geven of de assistent uitlaten en zelf hansmatig in de program sectie toestemming geven. Easy.

Ehhhh,

Ik heb wel degelijk toestemming gegeven voor MSN.

Ik probeerde net ZA te de-instaleren en er weer op te zetten. Ik krijg nu de melding:

Kan true vector monitor niet starten. Hij mist dit VSINIT.dll ZA start nu helemaal niet meer op.....

Opnieuw de-instaleren via software of via ZA zelf brengt ook geen soelas!!! Help!!!

Wat moet ik nu doen???

je moet ook de map waar ZA instaat verwijderen,
blijft meestal staan .
evt. met regcleaner alles van zonelabs verwijderen, daarna opnieuw instaleren.

Hoi Franz,

Ik heb in MSconfig het opstarten van ZA ongedaan gemaakt. Nu kon ik de-instaleren. Daarna heb ik de map verwijderd.

In regcleaner staan nog 4 vermeldingen van ZA in de software lijst.
Moet ik die aanvinken en verwijderen???

Daan

BTW: in de dll files die ik zie in Regcleaner staat idd niet die VSINIT.dll. Hoe kom ik daar aan??
Zoeken via Google en Microsoft levert niets op....;(

hoi forza, je kan die vermeldingen verwijderen.
wat betreft ZA, download hem ,s een keer opnieuw,
denk dat ie dan wel compleet is.

Hoi,

Het probleem is dat ik na 5 minuten niet meer kan surfen of downloaden. Ik krijg dan automatisch een page van Zonelabs. Deze vermeld dat de internet connectie is afgesloten door ZA omdat ie denk dat ie gehacled word.

Heb op hun aantraden mijn internet logs herbenoemd naar old logs. Als het goed is kan ik nu downen.

Hoewl ik alles heb verwijderd (Regcleaner, + alle verborgen bestanden) blijft in MS config ZoneAlrm staan. Hoewel die niet is aangevinkt probeert ie m toch op te starten.

Is deze op enige manier te verwijderen???

Na bijna 4 uur (!!!) ploeteren, talloze malen te hebben reboot en een hoog gehalte frustratie, is het gelukt. :thumb: Heb het voor elkaar gekregen om de laatste versie te downen en daar zat idd het vermiste .dll bij.

Ik heb nu ZA pro draaien en kan weer internetten zoals altijd.

Nou nog ff kijken of MSN werkt.

Allemaal bedankt!

Groeten Daan

Nog even...

Welke poort moet ik openzetten?? Krijg nog steeds geen audio op MSN met ZA.

Is het TCP of UDP????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan