Hoe precies een spel op R4 kaart installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikitatje3

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
hallo!

Ik heb sinds kort een R4-kaart aangeschaft via marktplaats, nou wil ik een spelletje gaan spelen (heb m gedownload via een torrent) en nou staat er op t cd-tje wat ik erbij gekregen heb een handleiding. Daarin wordt uitgelegd hoe je de hardware installeert, maar er wordt niet uitgelegd in welke directory je daadwerkelijk het spel moet zetten. Nou heb ik zelf wat geprobeerd, en ik heb ik t in de hoofddirectory van t sd-kaartje gezet. Het probleem is nu, dat er in mijn scherm 'Loading...' blijft staan :confused: :confused:
wie kan mij helpen??:o

nou ik heb alles gedaan zoals het er staat, nu is het probleem dat er nog steeds 'Loading...' blijft staan, ik heb 1 spel erop gezet een .nds file.. dus k geloof dat dat goed is, of moet er nog iets bij?

waarschijnlijk kapot of een foute rom of een te oude systeem versie :shocked:

ik heb meerdere spelletjes gedownload en ook versie 1.18 geinstalleerd, nou zag ik ergens staan op een ander forum dat als je de: R4 SDHC heb dat je een neppert te pakken heb ofzo..
maar nu weet niet wat ik moet doen, want ik geloof dat deze het wel zou moeten doen.
Ik heb tot nog toe nergens iets gevonden wat me verder kan helpen.
someone please help!:confused:

je krijgt het probleem met loading metteen of wanneer je een spel start?
en heb je de system files goed erin gezet (in de root)

Hey,

Heb dit ook wel eens voorhanden gehad en als volgt opgelost.

Formateer eerst je SD kaartje eens. (echt ff doen!)
Download dan de laatste versie firmware (ff google)

Plaats deze firmware op je kaartje,
Dit zijn 2 bestanden en 2 mapjes te weten
Map 1 : _syseem_
Map 2 : moonshl
Bestand 1 : _DS_MENU.DAT
Bestand 2 : _DS_MSHL.NDS

Spelletjes (of ook wel ROMS) genaamd eindigen altijd op de extentie .nds
Deze plaats je ook gewoon op de SD kaart(dus niet in een mapje zetten)

Als hij het dan nog niet doet is je R4 Kaart waarschijnlijk gewoon defect.

Oh en mocht je per ongeluk een "Namaak R4 hebben gekocht" , dat hoeft geen probleem te zijn, grote kans dat deze het gewoon doet;)

suc6

hallo!

Ik heb sinds kort een R4-kaart aangeschaft via marktplaats, nou wil ik een spelletje gaan spelen (heb m gedownload via een torrent) en nou staat er op t cd-tje wat ik erbij gekregen heb een handleiding. Daarin wordt uitgelegd hoe je de hardware installeert, maar er wordt niet uitgelegd in welke directory je daadwerkelijk het spel moet zetten. Nou heb ik zelf wat geprobeerd, en ik heb ik t in de hoofddirectory van t sd-kaartje gezet. Het probleem is nu, dat er in mijn scherm 'Loading...' blijft staan :confused: :confused:
wie kan mij helpen??:o

Opgelost!

Ik had hetzelfde probleem.

Ik heb even wat rondgeneusd op Google ect. ect. (en andere fora) en toen is me gebleken dat het waarschijnlijk om een R4sdhc en geen R4ds.

Ik heb de sd-kaart geformateerd op FAT32 en via de site van r4sdhc http://www.r4sdhc.com de laatste firmware (v1.21 English http://www.r4sdhc.com/soft/english2/English-1.21.rar) gedownload. Met winrar de bestanden uitpakken naar de sd-kaart. Klaar.
Paar spelletjes erop en spelen maar.

Hoop dat het bij jullie ook werkt.

Groeten,
Bert

Vergeet ook de ini-file niet

Hey,

Heb dit ook wel eens voorhanden gehad en als volgt opgelost.

Formateer eerst je SD kaartje eens. (echt ff doen!)
Download dan de laatste versie firmware (ff google)

Plaats deze firmware op je kaartje,
Dit zijn 2 bestanden en 2 mapjes te weten
Map 1 : _syseem_
Map 2 : moonshl
Bestand 1 : _DS_MENU.DAT
Bestand 2 : _DS_MSHL.NDS

Spelletjes (of ook wel ROMS) genaamd eindigen altijd op de extentie .nds
Deze plaats je ook gewoon op de SD kaart(dus niet in een mapje zetten)

Als hij het dan nog niet doet is je R4 Kaart waarschijnlijk gewoon defect.

Oh en mocht je per ongeluk een "Namaak R4 hebben gekocht" , dat hoeft geen probleem te zijn, grote kans dat deze het gewoon doet;)

suc6

Bij mij werkte dit alleen als ik ook het bestand _DS_MENU.INI mee kopiëerde naar de SD-kaart.

Succes!

nou ik heb echt vanalles geprobeerd,
ik heb nu maar gewoon een nieuwe gekocht die het wel in 1x deed
bedankt voor alle hulp!!!:thumb::thumb:

hallo ik heb gisteren een r4 gekocht maar er zat geen disk bij kan je nog wel spelletjes erop zetten
:D:D:D:D

als je de firmware kan vinden kan je er gewoon mee spelen.. zie bovenstaande informatie

r4i

kunnen jullie helpen om bij een r4i, om daar spellen op te zetten ?
ik heb geen cd erbij

r4i

gaan naar google en type romsfreak.net dar vind je allemaal games en daar voor heb je geen cd voor nodig:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::evil::evil::evil::cool::o:shocked::):confused::mad::p:evil::(:love::::eek::rolleyes:;):thumb:

sorry kan eht wat duidelijker ?? hoe krijg je ze op dat klein kaartje ??:confused:

kheb ook zo een soort van probleem
kheb dus een r4i gold kaart gekocht
hij werkte perfect aleen bepaalde roms gingen niet
dus ik dacht kga even alles van die kaart afsmijte en alles opnieuw er op zetten
maar het probleem is nu dat de games er wel staan met de icoontjes en zo
maar als je ze wil spellen dan laad het maar dan blijft het staan op loading
en start het spel niet op, geen enkel spel:(

wat moet ik doen?? :confused:
kan iemand mij helpen aub???
ik heb de kaart ook al eens geformateed maar helpt niet

Laatst bewerkt:
sorry kan eht wat duidelijker ?? hoe krijg je ze op dat klein kaartje ??:confused:

wat je moet doen is:
steek da kaartje in die usb dat je er bij kreeg
dan ga je zien dar er nog niets opstaat tenzij dat de software er al op staat
zo niet moet je het eerst downloaden dan er op zetten
daarna als de software op het kaartje staat kun je games er op zetten eerste moet je er gedownload hebben daarna maak je een nieuwe map aan met de naam games of spellen of ...... en daar zet je dan die games in en dan kun je ze normaal spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan