Hoe precies een spel op R4 kaart installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo ik heb gisteren een r4 gekocht maar er zat geen disk bij kan je nog wel spelletjes erop zetten
:D:D:D:D

Ja je moet gewoon de firmware van internet downloaden, (uitpakken) en op je sd kaartje zetten, daarna gooi je de spellen er ook op, gewoon op het kaartje en niet in mappen.
dan start je em op en moet ie et gewoon doen

spellen uitpakken/openen

hallo allemaal,
ik snap er helemaal niks meer van:shocked: tot het downloaden gaat het goed, dus alle spellen die ik wil heb ik op mn computer staan. maar nu, het openen, ik moet ze openen/uitpakken om ze te kunnen spelen. Volgens mij heb ik gewoon winrar op mn computer maar altijd als ik probeer een spel uit te pakken zegt de com dat ik winrar moet kopen..... ik snap er helemaal niks van want mijn broer krijgt het wel altijd voor elkaar, maar nu heeftie geen zin en tijd meer om het voor mij te doen dus moet ik het zelf maar opknappen :rolleyes:
MAAR HOE? die handleidingen helpen mij ook niet echt... zal wel aan mij liggen hoor ben ook niet de allerslimste, maar ik wil nu toch wel heel graag dat het gaat werken ^^ waarschijnlijk is het iets heel simpels maar help me daar alsjeblieft mee!
groetjes

Firmware installeren flashkaartjes

kijkt u eens aan een nederlandse handleiding met de verschillende software voor de kaarten op een rij:

*link verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo allemaal,
ik snap er helemaal niks meer van:shocked: tot het downloaden gaat het goed, dus alle spellen die ik wil heb ik op mn computer staan. maar nu, het openen, ik moet ze openen/uitpakken om ze te kunnen spelen. Volgens mij heb ik gewoon winrar op mn computer maar altijd als ik probeer een spel uit te pakken zegt de com dat ik winrar moet kopen..... ik snap er helemaal niks van want mijn broer krijgt het wel altijd voor elkaar, maar nu heeftie geen zin en tijd meer om het voor mij te doen dus moet ik het zelf maar opknappen :rolleyes:
MAAR HOE? die handleidingen helpen mij ook niet echt... zal wel aan mij liggen hoor ben ook niet de allerslimste, maar ik wil nu toch wel heel graag dat het gaat werken ^^ waarschijnlijk is het iets heel simpels maar help me daar alsjeblieft mee!
groetjes

Het lijkt wel of iedere DS/DSI anders werkt. Of iedere gamer andere problemen ondervind.
Goed om elkaar zo te helpen.
Voor alsnog zelf geen problemen ondervonden.
Ik denk dat je de 30 dagen freeware versie winrar hebt geinstallerd op de PC.
FF zoeken op FTD of andere Torrent en je bent weer draaiend.

Laatst bewerkt:
r4 kaart

Ik had ook nog even een vraagje..
ik heb sinds vannochtend een r4 kaartje voor mijn ds.
alleen als ik de spellen er op zet doet een heel deel het niet en maar een paar wel.
weet iemand hoe dat komt ?

Vermeld even welke R4 kaart je precies hebt en om welke spelletjes het gaat?

en het zijn spelletjes zoals cooking mama, mahjong, laura's passie, drawn to life, dolphin island, super princess peach, imagine teacher, mario and sonic at the olympic winter games, en nog een paar

de spellen die het wel doen zijn:
mario kart
mario en sonic op de olympische spelen
my pet beauty salon
new super mario bros

Heb je zo de R4DS kaart geïnstalleerd?
1.) Doe de micro sd kaart in de usb cardreader en stop deze in de usb poort van uw computer.
2.) Download hier de software van de R4DS adapter.
U krijgt nu een .exe bestand binnen. (naam kan afwijken)
3.) Dubbelklik met uw linkermuistoets op dit bestand.
4.) Klik op bladeren.
5.) Klik op het plusje voor "deze computer" en klik op de drive letter van uw usb stick. Klik vervolgens op ok.
6.) Druk op installeren.
7.) U kunt nu uw mediabestanden op uw micro sd kaart zetten.
8.) Doe de micro SD kaart in de R4DS adapter en doe de hele set in uw Nintendo DS.

Laatst bewerkt:
nee,

ik heb het sd kaartje in de usb stick gedaan en toen heb ik firmware gedownload en erop gezet.
en heb toen de spelletjes erop gezet.
en nu doen sommige het dus wel en sommige niet

Dan moet je het eerst dus doen zoals ik hierboven heb beschreven.
De spelletjes hebben wel allemaal de extensie .nds ?

Ik heb het geprobeerd maar nog steeds doen dezelfde spelletjes het niet. :(
weet u misschien wat ik nu moet doen ?

Laatst bewerkt:
Dan zijn waarschijnlijk die spelletjes niet goed.
Probeer ze ergens anders vandaan te halen.

Ik heb geprobeerd de spelletjes te downloaden via andere sites.
maar alsnog doen alleen die 4 eerste spelletjes het.

Vreemd?
Probeer het kaartje eens te formateren (FAT32) en download dan de firmware er opnieuw op zoals hierboven beschreven.
Zet dan één voor één de spelletjes er weer op en probeer bij ieder spelletje weer of hij het dan doet.

ik heb hem helemaal leeg gehaald,
en ben nu bezig met spellen er op te zetten maar sommige spellen doen het nog steeds niet en dan staat er : untitled.

weet u misschien wat ik nu moet doen? of ligt het aan de spelletjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan