Hoe Q6600 testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nordic

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Hallo,
Kan er mij iemand vertellen, hoe ik mijn processor kan testen, zonder hem te verwijderen
Alvast dank

Het betreft de processor, ik heb nu al maanden problemen met mijn Pc, heb al van alles vernieuwd, voeding, videokaart, geheugen, harde schijf. het enige wat nog niet vernieuwd werd, is de DVD en de processor, dat wil ik nu uittesten, maar hoe kan ik dat het beste doen, met een software programma ofzo?
De problemen die zich voordoen zijn, van niet willen opstarten tot vastlopen blauwe schermen enz. het is echt te gek, ik kan er een boek over schrijven
Soms gebeurt het, dan hij vastloopt, in de eerste post, dan meld hij, reset memory or cpu
Het kan ook zijn dat hij een paar dagen na elkaar "goed" werkt, de problemen zijn echt ongeloofelijk varierend, dus begin ik nu te denken, zou de processor misschien beschadigd zijn door statische elektriciteit, of is dat te ver gezocht, die pc heeft mij al nachtmerries bezorgd
Huidige configuratie
Nvidia 780i
W.D 500Gb
Geil DDR II 800Mhz 2x2Gb
Cooler Master 850W
ATI 4870x2
Intel Q6600
Alles op standaard instellingen

Wijst eerder op een probleem met het moederbord....

Ook dat werd reeds vernieuwd, was eerst een Intel X38, het is eigenlijk te gek voor woorden, wat ik daar allemaal al mee beleefd heb
Ik heb hem net terug, van een pc zaak, had hem binnengebracht hij wou voor de zoveelste keer niet opstarten, ze konden de problemen vaststellen, maar na een herstart of twee drie, werkte hij weer, hebben er alerlie testen op gedaan, ook een Bios update, niets meer aan de hand, ben zelfs meegegaan in zijn werkplaats, waar hij aantoonde dat hij weer geod werkte, geloof het of niet, toen ik thuiskwam, starte de pc normaal op, bij het afsluiten ging het weer verkeerd, (afsluiten duurde veel te lang) toen wou hij weer niet opstarten, en na wat resets, werkt hij nu weer, wat ik heb gemerkt, is als de pc softwarematig afsluit, betekent dat (bijna zeker) niet opstarten, als ik afsluit via de startknop, start hij wel normaal op, maar dat betekent niet dat hij perfect werk

Ook na de nieuwe hardware Windows al eens opnieuw geinstalleerd?

Ja elke keer opnieuw geinstalleerd, ik denk dat windows nu al zo'n 15 keer opnieuw geinstalleerd werd, (in een dik jaar tijd) al klinkt dat onwaarschijnljik, toch is het zo
Ook eerst alle updates, dan drivers, hij is nu al in drie speciaalzaken geweest, heb er zelf, al uren, dagen, weken mee bezig geweest, zeer spijtig dat het toestel zo veel geld heeft gekost, anders lag hij er allang uit, dat is 100% zeker
Het probleem is dat ik niet meer weet, wat ik nog kan doen of proberen
Daarom begon ik nu te denken aan de processor, maar ik weet nu niet of een processor altijd werkt of totaal niet werkt, of kan hij ook soms goed en soms niet goed werken, en hoe kan ik dat testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan