Hoe raak ik backdoor virus kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hallo,

Mijn PC is geinfecteerd met backdoor virus: Backdoor.IRC.ALadinz.R.
Norton Antivirus 2005 vind het virus wel (in min Winfows/temp map) maar is unable to repair this file. Met NOD32 vind ik het virus niet. Hoe raak ik dit akelige virus kwijt?

Please Help

-==== Yell@ ====-

Download via Google Ewido (anti trojan)
Scan vervolgens in de veilige modus, dan liggen veel processen stil)
Mocht het dan nog niet lukken plaats dan een Hijacklog op Aso.

Ik had de informatie bij Symatec over het virus al gevonden maar de regels die ik uit mijn register moet halen heb ik niet.

Norton antivirus vind om de haverklap de volgende file: c:\windows\temp\tmp116.tmp. Als ik deze file verwijder komt er direct weer een andere.

greetingzzz

-==== Yell@ =====-

Neeik heb ng geen scan gedaan in veilige modus, hoe moet dat?

gr,

-==== Yell@ =====-

Bedankt voor jullie snelle hulp op deze zonnige zondagmorgen. Ik ga het proberen in de veilige modus en zal hier wel berichten of het gelukt is.

mvg

-==== Yell@ ====-

Norton antivirus wil niet werken in veilige modus, NOD32 wel maar die vindt niks. Ik probeer de andere tips die boven beschreven zijn ook nog.

greetingzzzz

-==== Yell@ ====-

Het lijkt erop dat het virus in je temp mappen zit. Ik raad je aan om met Crapcleaner deze mappen eens op te schonen.

Groeten Oossie

Het TMP-bestand is niet het virus zelf volgens mij.

Ik denk dat het echte virus ergens anders zit.

Probeer dat van Oossie even.

Als dat niet werkt mag je even een online scan doen met Panda. Plaats het scanlogje daarna even hier.

Norton antivirus wil niet werken in veilige modus, NOD32 wel maar die vindt niks. Ik probeer de andere tips die boven beschreven zijn ook nog.

Lijkt me geen gek idee! Waarom zou je proberen een trojan met een virusscanner te pakken! Download Ewido nou maar en scan met deze in de veilige modus.
Je virusscanner hoort n.l. ook gewoon in de veilige modus te scannen maar zal wel corrupt zijn.

Elisa zei:
Lijkt me geen gek idee! Waarom zou je proberen een trojan met een virusscanner te pakken!

Nod32 zoekt ook naar Trojan Horse infiltratie's, maar heefd deze trojan nog niet opgenomen of gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan