hoe ram-latjes herkennen

• Onderwerp starter Onderwerp starter stk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stk

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
Ik heb van een kennis 20 ram latjes gekregen.
Ik mocht hier mijn pc mee uitbreiden.
(mijn moederbord Intel Core2 Duo E4300 @ 1.80GHz
momenteel zit er 512MB in)

Ik zou er graag nog 512 bij steken zodat ik aan 1Gig zit. Meer hoeft dit niet te zijn voor mij.

Maar ik het verschillende soorten (hoge, minderhoge, langs voor en achter chips, soms enkel voorkant, sommige 1 inkeping andere 2...)

Ik ben leergierig en zou graag weten wat ik nu juist allemaal gekregen heb.
kan iemand mij hier een woordje uitleg over geven?

Ik zou je heel dankbaar zijn!

Kurt

Die met twee inkepingen zijn waarschijnlijk HEEL erg oud :)

Voor de rest zitten er hopelijk stickers op met een aanduiding, anders moet je echt met foto's gaan werken. Wat je zoekt voor jezelf is (zeer waarschijnlijk) DDR2. Echter moet je dan ook het type van het moederbord plaatsen om zeker te zijn, omdat er ook enkele ddr3 chipsets zijn uitgeleverd (maar is zeer onwaarschijnlijk)

zo goed is mijn Engels nu ook weer niet :P
Zeker als het technisch wordt.
Maar heb al kleine selectie op stikkers kunnen doen: had er enkele van 128Mb 256Mb. Deze heb ik weggesmeten...
Nu heb ik er hier nog 3 van 512Mb voor mijn neus.
Als ik ze op elkaar leg dan zie ik dat de inkeping niet op dezelfde plaats zit??
Mag ik dit gewoon in mijn pc proberen steken en kijken of het past???
Waar kan ik dan vinden of het effectief werkt en actief is?

Die inkeping geeft aan welke soort het is, moet wel passen anders kun je je mobo kapoet maken, dus die erin zit als vegelijking gebruiken.
Dus niet de regel gebruiken, met een hamer past alles, nokje op een andere plaats, niet gebruiken.

En je ziet bij het booten en in de bios of het geheugen geteld wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamic_random-access_memory

Ja dat kan,

De inkepingen maken het verschil tussen DDR1, DDR2, DDR3 etc. Als het werkt zie je dat bij het opstarten verschijnen. Er staat nu links bovenin (meestal) 512MB ram. Dat zou dan moeten veranderen naar 1024MB

Altijd het beste als je zoites doet om sowieso naar de BIOS te gaan om te kijken of alles werkt. Niet schrikken als je PC niet meer wil booten met je oude en nieuwe RAM. Dat kan soms gebeuren als de types niet exact hetzelfde zijn. Soms is dat op te lossen, soms wil dat zeggen dat beide latjes echt niet samen willen werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan