Plotinus
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 mrt 2007
Ik heb inmiddels een Excel-bestand van meer dan 55 MB; Excel 2007 heeft daar zichtbaar moeite mee (geeft vaak aan 'reageert niet' aan, om toch weer te herpakken). Op zich is die dataomvang niet zo gek, want in één tabblad zitten meer dan 200.000 regels met 30 kolommen data. Ik goochel daarmee middels draaitabellen en grafieken. Maar wat me nu opvalt is dat als ik op de verschillende andere tabbladen 'Çtrl+End' indruk vaak naar een cel wordt gesprongen ver buiten het databereik. Bijvoorbeeld AE88511, terwijl de data op dat blad slechts 47 regels en 31 kolommen bevat. Ik weet niet waarom naar die cel wordt gesprongen; wissen haalt ook niets uit. Ik heb wel het vermoeden dat zo ook data wordt opgeslagen die er niet is en het bestand daardoor mede zo groot is.
Vraag is: klopt dit; bepaalt dit mede de bestandsgrootte? En belangrijker: hoe zorg ik dat de cel laatste datacel wordt geselecteerd en niet een ver weg gelegen lege cel?
Vraag is: klopt dit; bepaalt dit mede de bestandsgrootte? En belangrijker: hoe zorg ik dat de cel laatste datacel wordt geselecteerd en niet een ver weg gelegen lege cel?