Hoe 'reset' ik heel de routerinstellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mloenkaugm

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Ik heb een Sitecom 300N router, en omdat ik denk dat ik de instellingen behoorlijk verprutst heb (alles op een rijtje: ik kan niks uploaden, utorrent downloadt niet meer, etc) wil ik de hele router instellingen terugzetten naar fabriekswaarden.
Hoe doe ik dit?

Als het goed is kun je het volgende doen:

router resetten naar fabrieks instellingen (dmv knop achter op de router).
Dan een pc/laptop aan de router koppelen. Dan zal je pc / laptop een ip adres krijgen in de range van 192.168.1.100 of iets in die richting. Dan kun je met 192.168.1.1 (of 192.168.2.1) in de router komen Hier zal je dan ook zien dat de router een ip adres heeft gekregen van het modem, iets van 10.0.0.150. Als dat zo is moet je ook een internet verbinding hebben. Maar het belangrijke hier in is dat je verbonden bent met de router.
Heeft je pc/laptop een 10.0.0.150 ip dan zal je je pc/laptop moeten verbinden met de router.

Dat weet ik allemaal, maar ik heb het over het terugzetten van de fabrieksinstellingen, en voor zover ik weet zit er niet zo'n knopje achter op het kastje. Ik zal eens kijken.

Ik heb dus het knopje gevonden. Maar helaas download Utorrent nog steeds niks! Hoe kan dit?

Stroom eraf.
Resetknopje (met behulp van een rechtgevouwen paperclip) indrukken en ingedrukt houden, stroom erop en 2 minuten zo laten.
Voila, je fabrieksinstellingen.

Ik heb dus het knopje gevonden. Maar helaas download Utorrent nog steeds niks! Hoe kan dit?

Waarschijnlijk zul je in de router een poort aan moeten passen cq openzetten.
Dat kun je volgens mij doen vanuit de opties in Utorrent.

Heb je UpNp in je router toegepast ?

Laatst bewerkt:
In Windows Firewall staat toch echt uitzonderingen > Utorrent.exe...

Ik denk dat ik weer moet forwarden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan