• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe rij kopiëren als er in een bereik aan cel als waar is aangeduid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter Bauwens

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Beste,

Ik zou graag wanneer er in een kolom een vinkje staat bepaalde de rij kopiëren naar een ander tabblad.
Kan dit in google sheet of is er VB code of macro nodig?

Mvg,
Pieter

macro opnemen in googelsheets en een beetje aanpassen.

als je een antwoord wil hoe het in excel gaat dan graag een voorbeeld bestand.

Laatst bewerkt:
Beste,

hier de link van de google sheet
https://docs.google.com/spreadsheet...ouid=108068352346478668726&rtpof=true&sd=true

Dus wanneer er in kolom A een vinkje komt te staan wil ik die "bestelling" afdrukken.
Ik dacht aan dit eerst te laten kopieeren op een ander blad "Blad 2" in een mooie layout te plaatsen en deze dan af te drukken van daaruit.
Of mss kan dit ook nog automatisch dat er in plaats van een vinkje in kolom A een knop staat onmiddelijk met afdrukken. Waar dan die rij wordt gekopieerd naar ander blad in layout en dan afgedrukt.

Alvast bedankt

sorry ik mag niks met jouw google bestand.
doe maar in excel dat is eenvoudiger voor mij.
jij stuurt een bestandje ik pas het aan en stuur het terug . dat gaat veel eenvoudiger dan met google.

Beste,

In bijlage het voorbeeld. In kolom A staat nu wel onwaar omdat er geen selectievakje meer staat. In google sheet was dit een selectievak.

Bijlagen

hallo Pieter, welke kolom bepaald of er een copy naar het andere blad moet ?
wil de dat met een knop of direct als er een vinkje gezet wordt.
wil je dan ook als het vinkje weg gehaald word dat dan de copy weer verdwijnt ?
enz enz licht het eens wat meer toe.
welke excel gebruikt u?

Laatst bewerkt:
Beste,

Misschien in kolom A een vinkje zetten bij de rij die er moet gekopieerd en afgedrukt worden.
En een knop op dat blad die de aangevinkte rij dan kopieert naar een ander blad met mooie layout en dan direct afdrukt ook.
En die knop mag dan ook de vinkjes terug weg halen.
Ik gebruik excel 365 maar zou moeten voor google sheet zijn achteraf.

Mvg,
Pieter

op blad2 in maar ruimte voor 1 persoon.
als je meerdere personen aanklikt om af te drukken , moeten ze dan allemaal om de beurt naar blad2 gehaald worden en dan af gedrukt enz enz?

dubbelklick in een rij lijkt me de eenvoudigste oplossing.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
i = ActiveCell.Row
With Sheets("Blad2")
    .Range("B4") = Cells(i, 2)
    .Range("B6") = Cells(i, 3)
    .Range("B8") = Cells(i, 4)
    .Range("B10") = Cells(i, 5)
    'etc
    'etc
    'etc
    .Range("A4:D16").PrintPreview

End With
Cancel = True
End Sub

Bijlagen

Ik had het juist door sorry. Daarom dat ik mijn bericht juist aangepast had maar je was iets sneller.

Super, Het werkt en doet wat ik verwachte.
Dikke merci

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan