hoe router instellen voor zyxel (telfort) modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik heb mijn router achter het zyxel modem hangen. ik heb nu een instelling blijkbaar, waardoor ik niet meer in mijn router kom. Mijn router fungeert blijkbaar alleen als een soort brug ofzo? Ik wil op mijn router in kunnen loggen om mac adressen toe te voegen, instellingen te wijzigen etc. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Als ik nu probeer in te loggen krijg ik een error.

thanks...

reset de router even met het knopje achter op. Lees in de handleiding hoe dat precies moet. Daarna zijn alle instellingen weg maar kun je weer gewoon inloggen als het goed is.

ik heb mijn router achter het zyxel modem hangen. ik heb nu een instelling blijkbaar, waardoor ik niet meer in mijn router kom. Mijn router fungeert blijkbaar alleen als een soort brug ofzo? Ik wil op mijn router in kunnen loggen om mac adressen toe te voegen, instellingen te wijzigen etc. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Als ik nu probeer in te loggen krijg ik een error.

thanks...

Heb je de utp-kabel vanaf je modem naar je router in de WAN- of in 1 van de LAN-poorten zitten?

om op de verschillende reacties in 1x te reageren:
mijn router hangt achter het zyxel modem. De utp kabel vanaf het modem loopt niet naar de wan-poort maar naar een lan poort omdat ik in de wan poort helemaal geen internet heb. Dit is gekomen na een update van telfort. daardoor heb ik ook een bepaalde instelling aan moeten passen (ik weet niet meer welke) waardoor ik nu dus problemen heb met het inloggen op mijn router.

Wanneer je een kabel van de uitgang van je modem naar een uitgang van je router laat lopen doet je router dienst als access-point en kun je hem idd niet benaderen, totdat je hem een vast ip-adres geeft (192.168.X.X).

Heb je beide apparaten als eens een harde reset gegeven?

Alles van elkaar loskoppelen.
Stroom eraf, resetknop ingedrukt houden en stroom erop. 20 Sec vasthouden en loslaten.
Alles van de stroom halen en op elkaar aansluiten zoals het hoort (uitgang van modem naar ingang van router)
Eerst de modem aan de stroom en wachten tot alle lampjes branden, router aan de stroom en wachten tot alle lampjes branden
Nu met je pc/laptop je wifi-netwerk zoeken en opnieuw inloggen en instellen

Laatst bewerkt:
bedankt voor de suggestie. ik kan nu weer in mijn router om instellingen te wijzigen maar het gevolg is dat ik dan geen internetverbinding meer heb. Ik zal op het telfort forum vragen om suggesties, 't blijft vervelend dat de ethernet poort van mijn modem niet gewoon voor de verbinding naar de modem gebruikt kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan