Hoe satelliet TV aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
610
Hallo

Wij willen weer terug naar satelliet tv, voornamelijk om de zenders Rai 1, 2 en 3 te ontvangen. Ik weet nog dat die een jaar of 10 terug via de satelliet Hot Bird te ontvangen waren.
Toen was ik echter nog klein en liet ik mijn vader alles doen. Vraag me nu af wat ik allemaal moet doen om dit weer in te stellen, wat voor schotel moet ik kopen en wat voor ontvanger? Wat komt er nog meer bij kijken?

Vriendelijke groet
Thomas
 
een plaksel :
ONTVANGST RAI VIA TIVÚSAT MOGELIJK
De zenders van de RAI zijn grotendeels free to air via de satelliet te ontvangen, maar schermen bepaalde rechten die alleen voor Italië gelden af middels codering. Ontvangst van veel RAI-programma's is dus al mogelijk met een free to air-ontvanger en schotel die op de Hotbird (13 oost) is uitgericht. Decoders voor het volledig Italiaans aanbod van TiVú sat, het gratis Italiaans satellietaanbod, zijn ook makkelijk verkrijgbaar. Voor activatie van de smartcard volstaat online een zogeheten Codice Fiscale door te geven, een Italiaans fiscaal nummer om te bewijzen dat je in dat land woont. Dit is eenvoudig te verkrijgen, mede doordat daarop meerdere (TiVúSAT noemt geen limiet) kaarten zijn te activeren. Via de Astra zijn daarmee bovendien ook Rai-Uno, -Due en -Tre in HD te bekijken.

Bron : 22 april 2014.. http://www.totaaltv.nl/nieuws/16030/upc-haalt-rai-uno-van-kabel,-schotel-vormt-alternatief.html

Nu schijnt het zo te zijn dat je RAI 1(free) via Astra kunt bekijken, maar of daar Rai2 en Rai3 ook onder vallen weet ik niet ..
Je zult sowieso een satelliet ontvanger moeten hebben, en kan het zo duur maken als je wilt (opnemen, meerdere ontvangers in 1 )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan