Hoe schrijf ik een programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fithin

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Hallo,
Ik wilde al een tijdje weten hoe ik een eigen programma kan maken. Ik heb html net een beetje door, maar kan ik deze script-taal ook voor een programma gebruiken of heb ik daar een andere script-taal voor nodig? En zou degene die antwoord misschien ook wat tips kunnen geven, alvast bedankt.
Mvg, Fithin

HTML is geen programmeertaal maar een taal om een opmaak te verzorgen (Hyper Text Markup Language). Hier kan je in principe niets mee doen buiten een layout van een webpagina verzorgen. PHP, ASP, VBA, C++,.... zijn wel echte programmeer talen.

Laatst bewerkt:
Wat zou ik dan moeten doen? Is er een andere programmeertaal?:(

PHP, VBA,Visual Basic, ASP, C++, .... Als beginnede programmeur zou ik met visual basic beginnen omdat deze taal het makkelijkste is.

Waar zou ik een... ja, zeg maar: woordenboek voor deze taal kunnen vinden?:o

In een standaardboekhandel vind je boeken genoeg over programmeertalen, gevorderde, beginners,....

woordenboek niet echt je kan wel boeken kopen waar ze erover vertellen!
Als je goed wil leren moet je een cursus doen!
Dit leer je echt niet 1-2-3

Robin

Zoiets kan je wel maken met visual basic. Maar zoals eerder gezegt leer je dit niet van vandaag op morgen, om rap bij te leren is een cursus volgen inderdaad interessanter...

Laatst bewerkt:
Dat maak je ECHT niet zomaar en die zit standaart op windows dus ik snap ook niet waarom?

Robin

Dat maak je ECHT niet zomaar en die zit standaart op windows dus ik snap ook niet waarom?

Robin

Er zijn veel dingen die al standaard in windows zitten, maar toepassingen maken die al bestaan om te leren programmeren is niks verkeerd mee vind ik.

Ik ben 14, zou ik op een cursus terecht kunnen en zo ja, waar zijn die meestal?:D

Veel bijscholingscursusen worden s'avonds en in het weekend gegeven (volwassenenonderwijs) dus in jou geval weet ik het niet.... :confused:

Er zijn veel dingen die al standaard in windows zitten, maar toepassingen maken die al bestaan om te leren programmeren is niks verkeerd mee vind ik.

Maar hij kent de basis nog geen eens (niet dat ik het wel weet)
En voor een cursus zou ik op internet zoeken ernaar!
succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan