Hoe schrijf ik info weg in query?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddo42

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2005
Na 2 uur de Help van MS Access te hebben doorzocht grijp ik nu naar de kracht van internet in de hoop snel een antwoord te vinden op een basis Access vraag.

Ik heb een eenvoudige database waarin artikelgegevens vanuit een download in een tabel staan. Deze gegevens worden niet gemuteerd.

Daarnaast heb ik een tabel waarin aanvullende artikelinfo geschreven kan worden

Om informatie aan het artikelbestand toe te voegen heb ik een eenvoudig formulier opgezet met op de achtergrond een query waarin de tabellen zijn gekoppeld; alle artikelgegevens vanuit de download worden geselecteerd en alleen die gegevens uit de Artikelinfotabel als de koppelvelden (artikelnummer) gelijk zijn. Recordset: Dynaset (inconsistente updates)

Als je het formulier opent kan je tekst kwijt in het veld voor Artikelinformatie. (lukt alleen bij deze instelling Recordset). Stap je door naar volgende artikel en daarna terug, dan is de ingevoerde info nog aanwezig. Sluit je het formulier dan blijkt ook de ingevoerde info verdwenen te zijn; blijkbaar wordt de info niet in de tabel weggeschreven.

Hoe los ik dit probleem op?

Alvast dank!!
Gr
E

Moeilijk te zeggen op basis van de informatie die je geeft.
Kun je de SQL van de query waarop je je formulier hebt gebaseerd eens posten?
Of zip je mdb en post die even.

Aanvullende info

Fijn dat er al naar gekeken is. Ik stuur in de bijlage de kopie van de db mee zodat alle info aanwezig is.

Ondertussen tot inzicht gekomen, dat de ingevoerde Noties wel in de tabel worden opgeslagen, maar dat die records niet teruggevonden worden, omdat het joinveld niet gevuld is (artikelnummer); dus hoe wordt automatisch ook het bijbehorende artikelnummer in de Notitietabel mee weggeschreven?

Alvasy hartelijk dank voor de moeite!

Gr
E

Bijlagen

Je gebruikt in de query waarop je formulier gebaseerd is LEFT JOINS.
Dat doe je om alle artikelen te tonen en, indien aanwezig, ook de informatie uit de andere tabellen.

Als er een notitie aanwezig is, dan wordt deze netjes getoond en kun je die aanpassen.
Als er voor een artikel nog geen notitie aanwezig is (geen record in de tabel notitie dus) dan kun je die vanaf dit formulier ook niet toevoegen. Daarom kan access er weinig mee en zullen de ingevoerde gegevens ook niet opgeslagen worden.

Zolang het formulier niet gesloten wordt blijven de gegevens in het werkgeheugen staan en zullen ze zichtbaar zijn. Op het moment dat het formulier afgesloten wordt dan zullen ze weg zijn.

Je zult hier de afhandeling per tabel moeten gaan regelen bijvoorbeeld met subformulieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan