Hoe site branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb de website www.negruvoda.nl ooit gemaakt met Dreamweaver MX.
Deze site gaat over een half jaar uit de lucht, ivm een overlijden.
De site moet echter op een cd gebrand worden voor nabestaanden om later nog eens te bekijken.

Ik heb de schijf natuurlijk op mijn HD (in Dreamweavertermen: local root).
Als ik die directory brand met daarbij een autorun met de tekst: shellexecute=index.htm, start hij met de nodige(?) waarschuwingen over onveilige sites wel op, maar dan klopt er weinig meer van de links. Met andere woorden: het werkt niet. Waarschijnlijk heeft het te maken met de frameset (top + navigatiemenu + main) want klikken op een item uit het navigatiemenu levert geen actie op.

Hoe los ik dit op?

de makkelijkste manier is de gehele site te downloaden met bv Offline Explorer

deze schrijft de site weg naar je harddisk, je kunt zelf het aantal niveau's instellen (submenus en pagina's).

Dan maak je een cd rom en plak je deze verkregen map erop.
In de root maak je een index.html file.

je kunt dan inderdaad voor een autorun functie kiezen, 't is wat je zelf wilt.

ik kan evt de site wel even downloaden voor je. Maak ik er een rar file van voor je zal deze naar je kunnen mailen.

de bestanden die je dan krijgt brand je direct op een CD en je kunt de site vanaf een CD bekijken. Let wel op, voor externe links (dus buiten de site) is er wel een internetverbinding nodig.

als je interesse hebt hoor ik het wel.

groeten,

Guido

Mooi !

ik kan evt de site wel even downloaden voor je. Maak ik er een rar file van voor je zal deze naar je kunnen mailen.

de bestanden die je dan krijgt brand je direct op een CD en je kunt de site vanaf een CD bekijken. Let wel op, voor externe links (dus buiten de site) is er wel een internetverbinding nodig.

als je interesse hebt hoor ik het wel.

groeten,

Guido

Dat zou fijn zijn. Mail het maar naar petermaijers@gmail.com

file is onderweg via wetransfer.com

succes en bij vragen hoor ik het wel

Hallo Peter,
Dom. :o
Ik was direct op de vraag ingestapt, en vergeten naar beneden te scrollen...
Intussen heb ik exact het zelfde klusje gedaan: de hele site ook gedownload, via WinHTTrack, en ingepakt in een rar-bestand. Staat geparkeerd op www.negruvoda.nl.rar. Voor de breek, zullen we maar zeggen. :D

NB-1
De gastenboek-pagina's moeten nog apart worden gedownload, die werden niet meegetrokken omdat die op een andere site zijn ondergebracht.

NB-2
Ik kwam er wel achter dat deze WinHTTrack niet goed met de flash-bestanden kan omgaan. De xml-bestanden in de map www.negruvoda.nl/v2flashslideshow/ werden niet afgetapt, en ook niet alle (vele!) bijbehorende images uit de map www.negruvoda.nl/Dia-shows/De Masten/ en de parallellen daarvan, waarnaar die xml-bestanden verwijzen. Je zou even kunnen checken of het met de downloader van Globe wel gelukt is.

Alternatieven
  1. Dat het in DW niet lukt, zou kunnen, want die werkt met een template dat pas bij uploaden gaat werken.
    Wat zou moeten kunnen als je alles in de Dreamweaver-directory hebt staan, is even kijken waar in het menu de optie staat: "exporteren naar lokale map" (of woorden van soortgelijke strekking). Dan gebruikt DW het template en zou het op de nieuwe plek wel allemaal moeten werken.
  2. Wat ook nog zou kunnen, is even een FTP-programma als FileZilla installeren, daarmee kan je hele mappen (+ hun inhoud aan bestanden en submappen) tegelijk van de server naar een lokale map slepen.
  3. Dat kan je ook gebruiken ook als je nog ontbrekende mappen/bestanden mocht tegenkomen die niet in de aftap-download zitten.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hallo Peter,
Dom. :o
Ik was direct op de vraag ingestapt, en vergeten naar beneden te scrollen...
Intussen heb ik exact het zelfde klusje gedaan: de hele site ook gedownload, via WinHTTrack, en ingepakt in een rar-bestand. Staat geparkeerd op www.negruvoda.nl.rar. Voor de breek, zullen we maar zeggen. :D .........

CSShunter

Wat een prachtig voorbeeld van behulpzaanheid! Hartelijke dank ervoor.
Ik probeer de resultaten z.s.m. uit. Dat kan even duren, maar ik bericht hier op het forum over de gang van zaken. ogmaals bedankt voor jullie inzet!

Nog niet in orde...

(m'n toetsenbord reageert niet goed meer op sommige hoofdletters)

Ik heb het rar-bestand uitgepakt en bekeken. Inderdaad gaat het nu v.w.b. de links veel beter. Externe links en het gastenboek natuurlijk niet, maar dat gaat niet over het essentiele dat ik werkend wil hebben.

De dia-flashshows (gemaakt met een betaalde plug-in binnen Dreamweaver) werken helaas niet en dat zou wel moeten.

Onderzoek leerde me dat er overal wd3-bestanden bijkwamen, maar dat de foto's voor de flash-bestanden niet vindbaar zijn in de directory van rar. Ook de bijbehorende xml-bestanden in de map v2flashslideshow vind ik niet. Heb ze (dacht slim te zijn) handmatig met knippen en plakken erbij gezet, maar ook dat werkte niet tot mijn verbazing.

Ben alleen nog maar met die rar bezig geweest, niet met de ftp-mogelijkheid.

Zie ik iets over het hoofd of doe ik iets fout (ja dus...)

Ook de bijbehorende xml-bestanden in de map v2flashslideshow vind ik niet. Heb ze (dacht slim te zijn) handmatig met knippen en plakken erbij gezet, maar ook dat werkte niet tot mijn verbazing.
Hé, merkwaardig.
Ik had hetzelfde gedaan (de verzamelde xml's van de map - en nog één swf'je - staan hier).
  • Vervolgens wilde wel de flash inladen, maar gaf deze overal "image not found" te zien.
  • Broncode van de data0.xml bekeken, en daarin staat dat foto's van De Masten te vinden moeten zijn in de map Dia-shows/De Masten/. Daar zaten ze dus niet in.
  • Vervolgens de eerste, dat was Dia-shows/De Masten/S_127_2751.JPG, met de hand gedownload en in dat mapje gezet.
  • Toen deed de flash het wel (voor die foto).
  • Met een ftp-programma kan je zo de rest van de plaatjes in die map binnenhalen, in één klap en niet stuk voor stuk, (en die van de andere diashows in hun mappen ook).
Maar heb je de exportknop van Dreamweaver al gevonden? Als die werkt, hoeft er niets meer extra te gebeuren. Dan ben je klaar! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ik heb even getest en ok ik heb de xml files bij de fotoalbums niet in mijn siterip zitten....

Daarintegen heb ik wel het gastenboek offline binnengekregen.

Ik duik even in de xml files!

ik heb even getest en ok ik heb de xml files bij de fotoalbums niet in mijn siterip zitten....

Daarintegen heb ik wel het gastenboek offline binnengekregen.

Ik duik even in de xml files!

Super!

Ik ben morgen overdag niet present, maar probeer wel even het forum te zien.

Hoi Peter,
Ik heb even geprobeerd of ik apart alle foto-bestanden uit de map dia-shows (tegelijk) kon downloaden, maar dat mislukte. Ik kreeg voor die map een Verboden Toegang melding:
Error: "Forbidden" (403) at link www.negruvoda.nl/Dia-shows/
Als je die map kan openzetten (leesrechten toekennen), zal het geen probleem zijn om de foto's binnen te halen.
Het kan ook bijzonder snel met een ftp-programma; maar ik kan het hier niet doen met m'n FileZilla, omdat ik je inloggegevens en password niet ken.

Met vr. groet,
CSShunter

PS: ik blijf heel nieuwsgierig wat de Export-knop van Dreamweaver doet!

Laatst bewerkt:
Hey Peter,

De map binnenhalen met en FTP client is inderdaad de snelste en makkelijkste oplossing.
Ik heb diverse ' grabbers' geprobeerd en geen eentje neemt de foto's mee.

De simpele reden is dat sitegrabbers puur naar de links in een site kijken. De links van de foto's worden echter aangestuurd door de flash en xml bestanden.

Dus de werkwijze moet als volgt worden:

je neemt de rar file van CSShunter of van mij. deze pak je uit en plak daar de via FTP gedownloade map in.

succes!

Een andere mogelijkheid is om een klein gratis programma te Downloaden en te installeren en via dit programma de website naar de PC te halen. Daarna branden.
Dit programma werkt goed met websites die geen databases gebruiken.

Gewoon eventjes proberen dus.

Download vind u hier : http://www.httrack.com/

Hey Mickey,

Anders lees je even het hele topic ;):D

vooral de eerste reactie van CSShunter.

og niet...

Ik heb helaas geen tijd gehad: kwamen onverwachte opdrachten voor m'n werk binnen. Heb er dus niet meer aan gewerkt en voorzie pas zaterdag weer ruimte.
Blijf kijken: ik houd jullie op de hoogte. Een aantal opmerkingem van jullie moeten goede resultaten opleveren, dacht ik zo. Heb er in ieder geval vertrouwen in! Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan