Hoe slecteer ik een record, haal daar een waarde uit, en gebruik die voor weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinversteeg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Beetje lange title maar ik zit met de volgende vraag.

In een list box een lange rij van artiestnamen en titels.
Dit in de vorm van item, artiest, titel
Nu selecteer ik in record 4, de titel.

Nu wil ik graag de lyrics van deze titel zichtbaar maken.
Even ter verduidelijking, de lijst komt uit de database "Playlist aanwezig"
De lyrics uit een andere database nl. "muziek"
Er is geen koppeling middels een querie, nee ik zou graag een waarde aanwillen wijzen en die onafhankelijk zichtbaar maken in een aparte box in het formulier.

Dus resumerend:

Klik op een waarde, deze waarde bepaald de inhoud van het extra veld

Ik heb het al geprobeerd met een querie iets als:
[forms]![formhoofd]![Subform]![Titel]

Maar hier word niets ingevuld....
Alvaste bedankt voor de moeite.

Martin

Is je database gesplitst? FE/BE?

Je hebt een database Playlist, een database Muziek. Maak een applicatie en koppel alle tabellen aan die applicatie. In de applicatie kan je een query maken die de twee databases aan elkaar koppelt.

Enjoy!

Over mijn vraag

Deze database is gelinkt.

De playlist bestaat uit de velden playlist_id (uniek), programma, datum.
De playlist_inhoud bestaat uit id(uniek), playlist_id, item, artiest en titel.
De playlist_id zijn met elkaar gelinkt.
Dus krijg ik het volgende invoer:

Playlistnr.: 01 Datum: 23-04-2009

subform:
Item Artiest Titel
01 Jan Weetikveel Het gaat wl over
02 --- ----
03

Als ik nu met de artiesten database een koppeling maak met het veld Artiest, dan wil ik graag dat als ik op de artiest klik, in een apart veld de biografie zien naast het subform, in het hoofdfromulier waarin zich de velden van Playlistnr en Datum bevinden. Echter dit veld komt van een andere database, Artiesten. En is niet gelinkt met de twee anderen.

Ik wil dus klikken op de artiest, deze waarde laten opzoeken in de artiestendatabase en van deze artiest de biografie zichtbaar maken in het apart veld naast de playlist
Een aparte vraag.....
Ik heb wel een querie kunnen maken die zich automatisch opstart en in die querie komt in het veld artiest netjes te staan. (met {form]![form1]![subform]![artiest] ) en dan zie ik ook netjes de biografie, echter in een apart windowtje. En die waarde wil ik graag tevoorschijn zien komen in een tekstveld.

Martin

Als ik nu met de artiesten database een koppeling maak met het veld Artiest, dan wil ik graag dat als ik op de artiest klik, in een apart veld de biografie zien naast het subform, in het hoofdfromulier waarin zich de velden van Playlistnr en Datum bevinden. Echter dit veld komt van een andere database, Artiesten. En is niet gelinkt met de twee anderen.
Waarom niet? Dat maakt het wel een stuk makkelijker.
Je kan de gegevens echter ook ophalen met VBA of met een andere query. Hier het query voorbeeld
Code:
 select * from table in 'c:\temp\anderedatabase.mdb'
De objectnamen zijn fictief. die moet je zelf veranderen.

Voor je tweede vraag zou ik me verdiepen in VBA, omdat je daar meer mee kan. Je haalt dan de gegevens op met bijvoorbeeld een DLOOKUP en geeft de tekstbox de waarde van het resultaat.

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan