Hoe slidemenu maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
462
Hallo.

Ik gebruik Dreamweaver 4 studio met Fireworks 4.

Op onze website hebben we een gekochte applet die een menu kan weergeven in het linkerframe van onze site: een aantal knoppen onder elkaar en klik je op een knop, dan schuiven de knoppen eronder naar beneden en er tussenin zie je dan de submenu's.

Je kunt het vergelijken op de volgende site:

http://www.gigastorm.com/products/asm/

Let wel: dit is niet onze applet, maar het doet hetzelfde.

Dit even snel om het "plaatje' duidelijk te maken.

Het vervelende is nu dat op veel machines dat menu NIET ZICHTBAAR is, omdat een Sun-gevalletje (?) geinstalleerd moet worden.

Nu eindelijk mijn vraag:
Kan ik met DW of FW (evt na upgrading tot MX) een dergelijk menu maken dat OOK werkt zonder dat een surfer eerst wat moet installeren?
Wil je het genoemde menu in de link hierboven bijv. gebruiken, dan heb ik hetzelfde probleem!

Nou kun je zeggen dat je dat script gewoon moet installeren, maar dat is bij veel gebruikers door de systeembeheerder niet toegestaan...

Help dus..
 
Niet helemaal goed

Ik heb je link goed bekeken en uitgeprint, want die heb ik later zeker nodig.

Toch is het nu niet wat ik zoek. Het probleem is, dat de (hoofd-)menuknoppen al VERTIKAAL onder elkaar staan en niet naast elkaar. Voor dat laatste is de hierboven genoemde tutorial wel geschikt.

Wanneer er dan op een kop geklikt wordt, moeten alle onderstaande knoppen verder naar BENEDEN schuiven en daartussen verschijnen dan de knoppen van de submenu's die je net opriep (zie door mij genoemde url).

En dat alles zou ik nou in Dreamweaver of z'n broertje Fireworks willen maken.

Wie helpt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan